Hvordan beregne posisjon som en funksjon av Velocity og Tid

Den kinematiske ligninger i ferd med fysikk hjelp beregne posisjon og hastighet ved hjelp av andre komponenter slik som tid og akselerasjon. For å beregne posisjon som en funksjon av hastighet og tid vil du bruke en av de fire de kinematiske ligninger for bevegelse under konstant akselerasjon i en dimensjon. Les videre for å lære mer.

Bruksanvisning

1 Finn et bord i et første kurs fysikk tekst og se at ligningen er den andre ligningen i sett med fire.

2 Ansett denne ligningen for å få gratis fallende objekter under konstant akselerasjon fra alvoret i jorden på "9,8 m / s ^ 2."

3 Gjenkjenner denne ligningen for posisjonen som funksjon av hastighet og tid som: «x (endelige) = x (opprinnelig) + 1/2 [v (initial) + v (endelig)] t hvor x er lik posisjon, er lik v hastighet og t lik tid.

4 Bruk denne ligning når man vite det nøyaktige tidspunktet for hvilken man beregner, objektets stilling på den tiden, så vel som den initielle og endelige hastighet av objektet.

5 Se til forrige ligning i settet av de fire for å finne likningen for å finne den endelige hastighet hvis du må.

6 Plugg i posisjon, hastigheter og tid inn i ligningen, og du vil få svaret for den endelige plasseringen av objektet eller partikkel.

7 Lære og praktisere dette og de andre kinematiske ligninger, og de vil tjene deg godt i din pågående fysikkstudier, selv når du flytter ut til mer vanskelige problemer i to og tre dimensjoner