Hvordan beregne Vinkel Speed

Hvordan beregne Vinkel Speed


Vinkelhastigheten er omfanget av vinkelhastigheten. For konstant vinkelakselerasjon, ligningene blir enkel nok til at den numeriske verdi av vinkelhastighet er lik vinkelhastigheten. Du kan finne vinkelhastigheten lett nok med enkle ligninger analoge til den mer kjente banen ligninger som fysikkstudenter ser i sin første måned i studien. Den vinkelhastighet, akselerasjon og posisjon i slike formler er tradisjonelt i form av radianer, ikke grader. Husk at det er 2n radianer i en revolusjon av vinkelbevegelse. Slik at 2n radianer tilsvarer 360 graders rotasjon.

Bruksanvisning

Når vinkelen er det manglende variabel

1 Identifiser konstant hastighet av vinkelakselerasjon, α.

2 Multipliser konstant akselerasjon i radianer ved den tid at rotasjonsbevegelse inntraff.

3 Legg resultatet av trinn en til den opprinnelige vinkelhastighet. Resultatet er den endelige vinkelhastighet. Den komplette formelen er ω = ω0 + αt, hvor vinkelakselerasjon α må være konstant (for eksempel, et resultat av en konstant kraft). ω0 er den første vinkelhastigheten.

Når tiden er det manglende variabel

4 Finne produktet av vinkelakselerasjon, α, og den vinkel, θ, at rotasjonen har spores ut i tidsintervallet av ukjent lengde.

5 Multipliser resultatet av trinn 1 med 2 og legger til at resultatet til kvadratet av den første vinkelhastighet, ω0.

6 Ta kvadratroten av produktet av trinn 2. Dette er den endelige vinkelhastigheten. Den komplette formelen er ω ^ 2 = ω0 ^ 2 + 2αθ, hvor vinkelakselerasjon α må være konstant (for eksempel, et resultat av en konstant kraft). ω0 er den første vinkelhastigheten.

Når vinkelakselerasjon er det manglende variabel

7 Identifisere vinkelen, θ, at rotasjonen har spores ut i tidsintervallet t. Multiplisere det med to.

8 Del resultatet av trinn én av t.

9 Trekk av innledende hastighet, ω0. Resultatet er den endelige vinkelhastigheten.

Når innledende hastighet er det manglende variabel

10 Multiplisere kvadratet av tiden t ved konstant vinkelakselerasjon, α, og etter en halv.

11 Legg resultatet til vinkelforskyvning, θ.

12 Dele resultatet med t. Det endelige resultat er den endelige vinkelhastigheten.