Hvordan bruke Age of Mythology Editor

Age of Mythology er et sanntidsstrategispill skapt av Ensemble Studios, som utviklet Age of Empires-serien. Mye som Age of Empires, har Age of Mythology spillere bygge byer og hærer for å føre krig og fange territorium med den tematiske element av kanalisere krefter gudene fra den gamle verden. Også liker Age of Empires, Age of Mythology kommer med et kart byggmester å tillate spillerne å lage sine egne kampanjer og tilpassede battlegrounds. Redaktøren er en kompleks pakke med verktøy, og denne guiden vil gi deg en oversikt over de ulike funksjonene.

bruksanvisning

1 Hvordan bruke Age of Mythology Editor

Kjør Age of Mythology, og klikk deretter More i åpningsmenyen.

2 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk Editor for å åpne Age of Mythology map editor.

3 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk Fil og deretter Ny for å opprette et nytt kart. The New Scenario vindu åpnes og presentere deg med flere alternativer. "Type" definerer hvilke av flis pakkene redaktøren vil laste for kartet, terrenget type. Du endrer Type henhold til hva området fra spillet du ønsker å etterligne i kartet design.

"Seed" lar deg åpne en tidligere tilfeldig kartet. Når du oppretter et kart med Seed satt til "100", kan du generere en identisk kartet ved å åpne et nytt kart med Seed 100. Seed er nyttig når du eksperimenterer med tilfeldige generasjoner og ønsker å backtrack til en tidligere resultat.

"Antall spillere" angir hvor mange spiller utgangspunkt som vises på kartet. "Size" gir deg muligheten til en standard eller større territorium.

Sjekker «Start etter debugger" åpner kartet i en tekst grensesnitt der du kan redigere kartet kode linje med kode linje. Hvis du er ny til Age of Mythology Editor, unngå debugger.

Kategorien Fil gir deg også muligheter for lagring og lasting av scenarier, bygge filmklipp og ta skjermbilder og enten returnere til hovedmenyen for Age of Mythology eller avslutte programmet.

4 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk på Rediger. Angre-kommandoen avbryter en endring mens Redo lar deg ta tilbake en kansellert redigere. Enheten Kopier og Unit Lim handlinger fungere som "copy & paste" i tekstbehandling og grunnleggende driften av datamaskinen. Når du velger en enhet i editoren og klikk Unit Kopier, er enheten merket for duplisering. Unit Lim dupliserer markerte enhet. Enheten Kopier og Unit Lim spare deg fra å måtte navigere redaktøren menyer for gjentatt enhet plassering. Terreng Kopier og terreng Lim opptre som Unit Kopier og Unit Lim, men for terreng.

5 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk Scenario. Den Scenario menyen lar deg redigere og teste en rekke spillere og kartinnstillingene.

Spiller data gir deg en oversikt over hva spillerne starter med i kartet. Du kan sette farge, guddom, navn, starter ressurser, starter tjeneste og utgangspopulasjon. Du kan også angi hvilke spillere er kontrollert av mennesker eller maskiner, og hvorvidt spilleren er synlig på kartet fra begynnelsen. AI alternativet lar deg velge fra en liste over forhåndsinnstillinger hvordan datamaskinen handlinger; å velge en senere kartet i kampanjen resulterer i en vanskeligere datastyrt spiller.

Scenario data viser en oversikt over scenario innstillinger. Spiller Count sett starter spillere, String ID identifiserer kartet fra andre, Bonus Pop gir spillerne en utgangspopulasjon, og Popcap Limit lar deg sette en grense for hvor mange enheter spillere kan ha på en gang. Kontroll "Bruk Seiers betingelser" aktiverer parametrene for å vinne scenariet, som er satt andre steder. Filnavn dikterer navnet på scenariet når frelst.

Scenario Oppsummering åpner et vindu for en oversikt over kartet så langt.

Ved å klikke på OK i Playtest Scenario vinduet kan du prøve ut kartet. Du kan velge hvilken spiller du styre og daglig vanskeligheten av datamotstandere.

Målene Editor lar deg lage scenario mål akkurat som standard kampanjen. I Age of Mythology enspillerkampanje, spillere avanserer gjennom spillet ved å oppnå konkrete mål i hvert kart. Målene Editor er oppsettet for å lage mål på kartet foruten å ødelegge opposisjonen. Tittelen er navnet på målet, målet en tag-line for målet, er Tekst fortellingen, og Hint gir råd for spillere om hvordan å fullføre målet. SL Pic og SL Tittel beskrive triggere satt andre steder i redigeringsprogrammet.

The Forbidden Enheter lister som enheter ble deaktivert for hver spiller. Vinduet vil være tomt inntil enhetene er deaktivert andre steder i redigeringsprogrammet.

Diplomati viser en graf av hvordan spillerne er i slekt, enten de er allierte, fiender eller nøytrale til hverandre.

6 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk på fanen verden for å åpne en meny for redigering av grunnleggende, fysiske parametre av kartet.

Belysning kan du angi lysforholdene kartet basert på forhåndsinnstillinger fra kjernen spillet. Kartet viser gjeldende størrelsen på kartet og lar deg endre størrelsen på kartet på de fire hjørnene. Kart Elevation vinduet gir deg alternativer for heving og senking av grunnleggende plattform på kartet.

7 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk Terreng. Kategorien terrenget viser verktøy for å endre terrenget av scenariet.

Med Paint Terreng verktøyet, velger du en flis, hold nede venstre-klikk og flytter musepekeren over kartet for å endre terrenget. Maling Land fungerer som Paint Terreng verktøy, men endringer også terreng høyde. The Water Tool skaper vassdrag, gir Rediger Water deg flere alternativer for å endre vassdrag, skaper Canyon / Cliff Tool endringer i høyde og Forest Tool genererer trær.

8 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk på objekter. Kategorien Objekter gir deg en meny for å sette mennesker og objekter inn i scenariet.

Plasser gjenstander brukes til å plassere skapninger, kasser og andre objekter på kartet.

Posisjons Objekter kan du flytte plasserte objekter og rotere dem.

Slett objekter, fjernes utvalgte objekter fra kartet.

Object Info gir deg informasjon om objektet. ID setter objektet bortsett fra lignende objekter, definerer Object hva slags objekt det er, og navn blir brukt til videre identifisere objektet.

Tilpass Object lar deg videre endrer et objekt hvis alternativet er tilgjengelig. Ikke alle objekter kan tilpasses.

Plasser Wall og Konverter til Gate er verktøy for å lage veggkonstruksjoner og porter innenfor murene.

9 Hvordan bruke Age of Mythology Editor


Klikk utløsere. Kategorien Triggers åpner verktøy for generering av skriptede hendelser i scenario. Med Triggers, Gruppe Editor og Army Editor, kan du lage sekvenser hvor spillerne mottar enheter, mister teknologier eller vise en filmatisk når visse vilkår er oppfylt. Opprettelsen av Triggers er en kompleks prosess med en bratt læringskurve.

10 Klikk på filmklipp. Kategorien Cinematics samler verktøy for å lage film-lignende scener i et scenario. Scenene er satt av programmerte Triggers, så etableringen av filmklipp er også en vanskelig prosess.

11 Klikk på Vis. View gir deg en meny for å generere nett og sette utseendet Editor. The Age of Mythology Editor er komplisert og vanskelig å lære, men etter litt eksperimentering og søker hjelp fra andre scenario utbyggere, vil du være i stand til å bygge scenarier som rival kjernen Age of Mythology kampanje.

Hint

  • Under hver meny er et sett med snarveisikoner for de ulike funksjonene i Editor.The utvidelse for Age of Mythology, The Titans, utvider også funksjonene i kartet editor.You kan laste scenarier laget av andre spillere for referanse eller enjoyment.If ideen om komplekse scenarier er skremmende, du kan lage vanlig kart med Editor også.
  • Redaktøren har ikke en hjelpefunksjon. Du er nødt til å stole på mer erfarne brukere for å få hjelp.