Hvordan bruke Sims Bodyshop

"The Sims 2 Body Shop" programmet er et gratis verktøy som lar deg tilpasse klær, hår og ansiktstrekk som for eksempel øyenfarge med hjelp av din favoritt grafikk redigering program. Den "Body Shop" verktøyet fanger Sim objektet filer fra «The Sims 2» spillet for deg å tilpasse. Grafikkprogram gjør de faktiske endringene. SIM-objektene fungerer som base for å lage tilpassede design. Du kan endre farger og teksturer av objektene, eller legge til bilder til objekter som en T-skjorte logo.

Bruksanvisning

Eksporter Sims objektfiler for å tilpasse

1 Åpne "The Sims 2 Body Shop" program.

2 Trykk på "Create Parts" -knappen øverst i programvinduet.

3 Klikk "Start Nytt prosjekt," velg deretter en prosjekttype. Klikk på "Create klær" for å tilpasse drakter, "Create Genetics" for å redigere hud, øyne og hårfarge, eller "Opprett Ansiktshår, sminke og briller" for utseende elementer.

4 Velg et objekt kategori fra ikoner øverst på skjermen. Hold musen over hvert ikon for å vise kategorietiketten.

5 Klikk på "Gender" -ikonet på venstre side for å bytte mellom mannlige og kvinnelige stedene. Klikk på "Age" ikonet for å velge gjenstander knyttet til en bestemt aldersgruppe.

6 Klikk spesifikt objekt til å redigere fra bildene som vises i kategorien vinduet. Figuren Sim på venstre side av skjermen modeller de ditt valg.

7 Klikk på "Export Selected Textures" -knappen nederst på skjermen som ser ut som en mappe med en pil på den. Dette plasserer filer knyttet til dette objektet i et prosjekt mappe på harddisken.

8 Skriv inn et navn for prosjektet og klikker på hakemerkeikonet for å fortsette. Merk katalogbanen vises i eksport-vindu som viser hvor du finner de eksporterte filene.

Redigere objektet Filer med Graphics Software

9 Åpne din grafikk redigering programvare.

10 Åpne mappen som inneholder de eksporterte objektet filer fra The Sims Body Shop. Mappen inneholder to eller flere BMP-filer.

11 Åpne alle filer med et navn som inneholder "MatBaseTextureName", men ikke de med "_alpha" på slutten av navnet. Disse filene vise 3-D objekt flatted til en endimensjonal horisontal stripe med både foran og bak synlig.

12 Juster objektets tint eller hue med grafikkprogramvare fargekontrollverktøy, eller legge dekorasjoner til klær gjenstander med penn, blyant eller maling pensel verktøy. Kompleksiteten i det eksporterte objektet avgjør hvor mange BMP-filer må du redigere for å fullføre tilpasning. Frisyrer og hudtoner inneholde flere mens klær gjenstander bare har en.

1. 3 Klikk på "Lagre" kommandoen i grafikk programvare for å lagre endringene i BMP-filer.

14 Gå tilbake til "The Sims 2 Body Shop" programmet og klikk på "Import Tekstur" -knappen nederst i vinduet for å bringe de redigerte filene tilbake i "Body Shop" program og "The Sims 2" spill.

15 Finn dine tilpassede objekter under snøfnugg ikonet i samme kategori fra der du eksportert objektet du vil redigere.

Hint

  • Åpne en pre-eksisterende bilde, krympe det, og deretter kopiere og lime den inn på et klesplagg for å lage en logo på klær.
  • Legg mindre stil endringer i klær stykker ved å redigere den svarte og hvite "_alpha" tekstur fil i prosjektmappen. Denne filen viser hvordan klær passer på figur 3-D Sim. Den hvite angir den del av klær som dekker Sim. Legge svart til det hvite området kutter materiale fra klær. Legge hvit til svart områder av bildet legger materiale til klær.
  • The Sims Body Shop kan du også klone og redigere eksisterende Sim tegn. Klikk på "Bygg Sims" -knappen på toppen av Sims Body Shop søknad i stedet for "Create Parts" for å få tilgang til den delen av verktøyet.
  • Drastiske endringer på et objekt alfa-fil kan føre til at objektet vises feil på 3-D Sim.
  • "The Sims Body Shop" ikke tillater deg å lage nye simmer fra bunnen av. For å gjøre det, bruker du "Create-a-Sim" verktøy i "The Sims 2" game program.