Hvordan bygge ditt eget nettleserbaserte spill

Nettleserbaserte spill har tatt et sterkt grep på internett nettsteder. Sosiale nettverk bruker nettleserbaserte spill for å øke brukere og inntekter, og mange nettsteder er dedikert utelukkende til hosting Internett-spill. Mange av disse spillene er basert off Adobe Flash, Java og Microsoft Silverlight.

Bruksanvisning

Utvikling av spill

1 Bestem hvilken nettleser-baserte programmeringsspråk eller arkitektur du vil bruke til å utvikle spillet ditt. Felles språk inkluderer Actionscript 3, Java og Silverlight.

2 Installer de aktuelle utbyggingssøknader, også kjent som integrerte utviklingsmiljøer (IDE). For de fleste språk, kan du finne flere åpen kildekode-IDE.

3 Installere et spill utviklingsmiljø, eller lage dine egne. spillutvikling rammeverk bør inneholde nødvendig programmering for grunnleggende fysikk, spillet logikk og effekter. Velg et rammeverk som er egnet for din spillsjangeren og brukbare med din valgte programmeringsspråk.

4 Importer kunst eiendeler i utviklingsmiljøet, eller bruke erstatningsmidler som plassholdere. Mye av programmeringen forbundet med spillet ditt skal vise riktig art eller lyd på de rette øyeblikkene.

5 Oversett ideen i gjennomførbar objektorientert programmering. Avhengig av valgt rammeverk, kan mye av dette allerede være gjort for deg.

6 Last opp ditt ferdige leseren spillet til en personlig web server eller offentlig nettbasert spill nettsted. Kategorisere den under de riktige sjangere og gi kreditt til noen rammer eller eiendeler som ble brukt i utviklingsprosessen.

Hint

  • Hold spillet ideer enkelt. Nettleserbaserte spill er ofte spilt raskt og tilfeldig, og komplekse spill krever mer tid.
  • Hvis dette er første gang programmering, bruke litt tid på å lære programmeringsspråk og praktisere teknikkene før du oppretter spillet ditt.