Hvordan bygge en 3d bil spill

Hvordan bygge en 3d bil spill


Bygge en 3-D bilspill er en programmering prosjekt. En sentral oppgave i dette prosjektet er å bruke en datamaskin språk som C ++, Java eller Fortran å ringe på 3-D grafikk funksjoner i pre-bygget kode biblioteker. Grunnleggende eksempler på disse funksjonene omfatter rutiner for flytting, rotering og dimensjonering et virtuelt objekt. Kombinere bilspill logikk med disse rutinene danner grunnlaget for en 3-D bilspill. Bygg din egen 3-D bilspill lar deg legge til funksjoner som ingen andre spill har. Den lærer deg også salg programmering spesielt nyttige for andre grafikk-orienterte prosjekter.

bruksanvisning

1 Last ned kildekoden for en 3-D bilspill som CarDriving eller 3D Multiplayer Car Racing Game.

2 Få (last ned) en software development kit - ellers kjent som en SDK -. Eller kompilatoren for dataspråket bilen spillet ble skrevet på Lær hva dette språket er ved å lese dokumentasjonen som følger med kildekoden du lastet ned i trinn 1 . Du kan få en Java SDK fra Oracles Java-området, og en Fortran kompilator fra GCC Fortran nettstedet.

3 Les nederst ruten i Windows Utforsker, størrelsen på hver av kildefilene fra trinn 1. Høyreklikk filen med den minste størrelsen, velg "Åpne med", velg deretter et tekstbehandlingsprogram for å åpne filen med.

4 Les kildefilen fullstendig, inkludert alle sin kode og kommentarer. Selv uten å vite litt om programmering, vil du være i stand til å forstå mye av koden.

5 Skriv når du forstår en linje du har lest, en ny kommentar i kilden som gjenspeiler denne forståelsen. For eksempel kan du lese uttalelsen "void DisplayCarBoard1 (CarClass * bil)" og skrive ved siden av det "Dette er en funksjon som viser hovedspillet miljøet på skjermen."

6 Gjør endringer i streng og numeriske konstanter for de påstander du forstår. For eksempel kan du endre 20 til 5 på en linje som "if (currentPoints == 20) da startNextLevel ();"

7 Pugg spillets kildekode, én fil om gangen, ved hjelp av hva memorization teknikk du tidligere har funnet effektive. For eksempel kan du begynne med å skrive filnavnet for hver kilde fil på én side av et 3x5 kartotekkort, deretter listen bare funksjons navn på denne filen på baksiden. Dette danner grunnlaget for en spørje spillet: resitere hvert kort er tilbake etter å ha lest sin front.

Memorere kode avslører algoritmiske og datastrukturer utviklerne skrev programmet med. Ifølge Dr. Bill Klemm, nevrovitenskap professor ved Texas A & M University, krever memorization trodde. Menneskelige sinn stadig søker måter å forenkle komplekse og forvirrende stimuli - som datakode er et eksempel på. I memorere kode, tankene dine vil søke etter mønstre, strukturer, orden, og betyr at den kan brukes til å organisere koden. Hvert dataprogram er fullstappet med en slik ordre, fordi alle programmer er laget av folk med samme rekkefølge søkende sinn. Kort sagt, krever memorization tanke, som gir forståelse.

8 Avklare alle kildekoden er forvirrende uttalelser ved å erstatte uklare ord og tall med dem som gir mening for deg. Dette endrer ikke spillets kode, men gjør det lettere å lese. For eksempel kan du klargjøre utsagnet "play1.Units = 10" ved å erstatte den med "EnemyCar.GasUnits = TEN_LITERS."

9 Skriv (på papiret) en liste over større endringer som "Jeg skal sette dette spillet på gatene i Paris i stedet for en Raceway i Daytona, Florida." Gjør hvert element i denne listen så spesifikk som mulig, fordi dette gjør koding elementet enklere.

10 Skriv inn koden for hvert element i listen, og deretter kompilere den modifiserte kildekoden. Se i SDK instruksjoner for detaljerte instruksjoner om kompilering.