Hvordan bygge en bil spill å spille

Hvordan bygge en bil spill å spille


Racing spill, bil simuleringer og andre bilspill utgjør en populær undergruppe av sjangere i video underholdning. Bilentusiaster elsker å presse biler til det ytterste, men det virkelige liv gjør sjelden luksus av hemningsløs kjøring. Dataspill kan oppfylle dette ønsket med varierende grad av realisme. Enten et bilspill er en trofast simulering på virkelige maskiner eller en karikatur som bare kopierer de mest åpenbare funksjonene i biler, deres designere må følge de spesifikke konvensjoner og fysikken i sjangrene.

bruksanvisning

1 Velg en sjanger for spillet. Hvis det er et racingspill, vurdere om løpene finner sted på et spor, i urbane innstillinger eller off-road. Ved kjøring er en del av et større simulering, som i "GTA," vurdere hvordan biler tjener en funksjon i sammenheng med den større spillet. Kompilere en liste over biler som vil bli omtalt i spillet på papir. Gjør biler med forskjellige funksjoner for å gjøre rede for ulike kjørestiler. Streber etter balanse: hvis en bil er veldig rask, gjør snu vanskelig eller akselerasjon treg (og vice versa).

2 Oversett funksjonene i bilen i fysikk kode for spillet. Husk at en datasimulering er ikke det virkelige liv, og ingen del av det virkelige liv fysikk kan tas for gitt --- alt må være bevisst tatt hensyn til og innarbeidet. Endre konstanten av tyngdekraften til å være anvendelig for alle objekter i verden til alle tider, i form av konstant nedadgående bevegelse med mindre gjenstanden er i kontakt med en overflate under den. Innlemme akselerasjon og retardasjon av spesifikke biler ved å sette en toppfart for kjøretøy og skrive koden for kjøretøyet for å bygge hastigheten gradvis så lenge en knapp trykkes. Motsatt når knappen ikke er trykket inn, satt i bilen å bremse ned gradvis før det kommer til en stopp. Gjør snu betinget av bevegelse fremover av kjøretøyet.

3 Bygg 3D-modeller av biler i modellering program ved å starte med grunnleggende 3D-former og bruker andre form verktøy for å trekke det opp mye på samme måte som en skulptør ville meisle bort på marmor. Gjør hjulene separate objekter som er i stand til å rotere på egenhånd. I det minste to av dem bør være i stand til å dreie seg til venstre eller høyre. Åpne programmeringskode for kjøretøyene og legge instruksjonene for å føre den aktuelle felg- animasjoner med instruksjonene (wheel-kronglete å følge svinger, spinning å følge akselerasjon / retardasjon osv).

4 Bygg spillet kart i map editor. Hvis dette er et racingspill som foregår på en lukket bane, ikke gidder å lage noe der spilleren ikke vil være i stand til å gå --- det vil bare bremse ned maskinen. I stedet plassere en overbevisende fasade like utenfor sporet jernbane. Påfør dette prinsippet selv til spill hvor spilleren vil være i stand til å kjøre over hele verden friere --- hvis spilleren ikke kan gå dit, ikke bygge den.

Hint

  • For å gjøre bilen spillets fysikk mer realistisk, gi ulike overflater egenskaper som vil påvirke bilens fysikk. Hvis bilen er på gjørme, program overflaten for å trekke fra bilens akselerasjon, legge til retardasjon og gjøre snu ustabil. På motsatt ende av spekteret, bør asfalterte asfalt forårsake liten eller ingen innvirkning på kjøretøyets fysikk attributter.