Hvordan bygge en Custom Car dataspill

Hvordan bygge en Custom Car dataspill


Spill med bil tilpasning gjøre som sitt fokus montering av en bil. Slike spill krever en database av ulike former og deler, som armer og ben for en karakterbyggende spillet, eller bygninger og veier i en by simulering (dvs. "sim") spill. De må også ha regler som definerer hvordan spilleren kan montere disse delene, og algoritmer som definerer hva som skjer når de deler danne en ferdig bil. En viktig fordel med å programmere et slikt spill er forbedret programmering ferdigheter, som du kan bruke på andre, eventuelt ikke-spill, prosjekter.

Bruksanvisning

1 Last ned og kompilere kildekoden for en by simulering spill som OpenCity eller Ukjent Horizons.

2 Spill byen sim spill, og listen på papir komponentene (f.eks bygning, veier) den tillater spillere å bygge byer med.

3 Skriv en liste over komponent objekter (f.eks dekk, motorer) at en spiller kan sette sammen en bil fra.

4 Skriv notater på hvordan byen sim spillet tillater spillere å passe komponentene de har valgt til "chassis" av byen. For eksempel skrive svar på spørsmål som "Hvor kan ikke spillet tillate meg å plassere bygninger, offentlige arbeider som hjelpelinjer og landskapselementer (for eksempel trær, terreng), og andre strukturer?" Et svar kan du skrive kan omfatte, "The city sim spillet tillater spillere å bygge parker ved å dra og slippe forskjellige arter av trær (f.eks eik, lønn, selje, furu) til en rektangulær lapp terreng."

5 Omskrive spørsmålene du stilte i forrige trinn å forholde seg til bilen tilpasning spillet. For eksempel "Hvor på bilens chassis ikke spillet tillater spillere å plassere dekkene, motorer og andre bildeler? Hvordan akkurat gjør spilleren sted disse delene?" Et svar kan du skrive kan omfatte følgende: ". Spilleren kan klikke på forskjellige dekk fra et galleri av dekk bilder, og drar dem inn på bilens hjulaksler"
Når du har detaljerte beskrivelser om de ulike komponentene i bilen og hvordan de passer til kabinettet, kan du begynne å lære kildekoden for det opprinnelige spillet.

6 Skriv ut spillets kildekode, deretter inn, kompilere, og spille spillet. Denne prosessen gjør man lese kildekoden nøye, noe som er et første trinn i å forstå koden.

7 Slett en av kildekodefiler, og deretter prøve å skrive inn den fra minnet. Les utskriften for kildefilen kun etter behov.

8 Rekompilere spillet, og deretter gjenta forrige trinn til du ikke lenger trenger å lese utskriften.

9 Slett og lære hver resterende kildefilen på samme måte som den første. Fullfører dette trinnet vil gi deg en forståelse av hvordan den opprinnelige fungerer tilstrekkelig til å begynne å endre spillet.

10 Skriv kildekoden som erstatter byen sim database av deler med bildeler i trinn tre.

11 Skriv kilde som erstatter reglene som bestemmer hvordan spillerne passe byens delene sammen, med reglene din skrev i trinn 5.

12 Kompilere og spille spillet.