Hvordan bygge en PC-spillet hjemme

Hvordan bygge en PC-spillet hjemme


Opprette et spill kan ta en god del arbeid, og de som er involvert metoder kan variere i stor grad basert på hva du prøver å skape. Noter ned noen ideer for din spesifikke spillet. Ønsker du å lage et actionspill eller turbasert en? Vil det være på nett? Er det multi-plattform? Du må vurdere koding aspekter, som lagring av spillkode. Skal du jobbe alene eller jobber du med andre som har kode må slås sammen med deg? Det samme gjelder for å lage grafikk og lyd. Spillet utvider i kompleksitet som du forsøker å gjøre det mer detaljert.

bruksanvisning

1 Lag en liste over alle de funksjonene du ønsker i spillet. Del denne listen til minste funksjoner som trengs for spillet til å være spillbare og statister du vil legge til. Ditt første målet vil være å nå minimums funksjonene så fort som mulig, så kjøttet ut i kampen med flere detaljer i den gjenværende tiden til du slipper spillet.

2 Spore opp en god kamp editor. Dette er det viktigste verktøyet for å bygge et dataspill. Det er flere freeware og shareware spill redaktører nettet for nedlasting. Noen er satt opp til å la deg lage spillet gratis på redaktøren og betale en liten lisensavgift for å kompilere den for andre å laste ned og spille.

3 Lag grafikk og innhold for spillet. Du trenger en historie, grafikk og lyd. Når du bygger spillet kan du bruke noen plassholder innhold for å teste den. Enkel 32-pixel-by-32-pixel fargede blokker er gode plassholdere for sprites. Solid fargede blokker gjøre gode plassholdere for alle spillets grafikk. Bakgrunnsgrafikk kan opprettes i art programvare som Paint, Gimp, Illustrator eller Paintshop. Sprites kan også gjøres i disse programmene eller lastes ned i sprite ark laget gratis av andre spillere. Gratis spill lyder kan også lastes ned fra nettsteder.

4 Organiser spill bygningen. Plukk filformater for alt innhold. Sett opp sparer ordninger og bestemme lagringsplass for innholdet, redaktører og skript for å automatisere alt. Riktig håndtering av innhold kan være så mye krefter som bare programmere spill i første omgang. Ideelt sett vil du ha en mappe for alt med egne mapper innenfor for spillkode, lyder og grafikk.

5 Dobbeltsjekk bruk opphavsrett til alt innhold du laster ned. Fjern eventuelle plassholder grafikk du lånt fra andre spill fra spillet. Sjekk at nedlastede grafikk, lyder og sprites fra andre spillere er gratis å bruke. Sett opp en tittelside eller kildedokumentet gi kreditt til alle som har innhold du har brukt.

6 Begynne å bygge spillet i redigeringsprogrammet med bakgrunn skjermen. Legg sprites for spillet tegn. Gi dem muligheten til å flytte rundt eller sette opp deres vei. Legg lyder. Legg til en tittel skjerm. Test spillet og finpusse den før den er klar for utgivelse.

7 Kompilere nytt spill med spillet redaktør eller et spill kompilator slik at andre kan spille det.