Hvordan bygge en veiviser Character for tredje utgave Dungeons and Dragons

Veivisere er de mest allsidige karakterene i Dungeons and Dragons spillet, og mens de begynner heller svakt, kan de potensielt bli den mektigste klassen tilgjengelig i spillet. Når du oppretter en ny veiviser karakter, vurdere nøye banen du vil at han skal ta i løpet av kampanjen.

Bruksanvisning

1 Visualiser et konsept for din veiviser karakter. Er du mer interessert i å bygge et ungt, prangende og debonair veiviser som slenger ildkuler og lyn, eller kanskje en vitenskapelig gammel vismann mer egnet til å spå fremtiden og identifisere magiske elementer?

2 Ta kontakt med Dungeon Master for å se om han eller hun har noen spesielle husordensregler eller begrensninger du bør huske på når du oppretter din karakter.

3 Rull den nye veiviseren seks primærstatistikk. Din Dungeon Master kan også ha spesielle regler for hvordan å rulle denne statistikken, så sørg for å spørre på forhånd. En veiviser spell-casting evne er knyttet til hans intelligens score, så plasserer høyeste roll i denne stat først, og deretter vurdere konseptet for karakteren når du plasserer de resterende fem poeng. Hvis du ønsker å multi-klassen som en fighter, kan det være lurt å sette en høy score i styrke. Hvis konseptet er for en partileder med en rask vidd og en slu tunge, kan det hende at høyere ruller bli bedre plassert i karisma eller visdom statistikk.

4 Ta hensyn til eventuelle rasistiske statistikk justeringer som må gjøres. En halv-ork er vanligvis et dårlig valg for en veiviser, fordi alle halv orker trekke to poeng fra deres intelligens score - selv om dette kan utlignes med en uvanlig høy rull eller ved å ta hensyn til ekstra punkt som kan legges til en statistikk for hver fjerde nivå et tegn gevinster.

5 Bestem om den nye veiviseren vil være en generell spell-caster eller en spesialist. En veiviser kan velge å spesialisere seg i en bestemt skole for magi mens forlater vår evne til å kaste magi fra en annen skole. Vurdere dette alternativet svært nøye. Selv om det kan virke som en god idé å få ekstra levendegjøring staver som behandler store mengder skade, kan det hende at tilbakeslag av å være ute av stand til å kaste conjuration staver bli en alvorlig hindring i løpet av kampanjen.

6 Tenk å få en kjent for veiviser din. Innhenting av et dyr kjent gir mange fordeler, men de mulige konsekvensene kan bli katastrofale. En kjent er bra for speidingen ut steder hvor veiviseren selv kan være ute av stand til å gå, eller levere berørings angrep staver på vegne av veiviseren. Men hvis det kjente skulle drepes, vil veiviseren permanent miste erfaringspoeng og være ute av stand til å få en ny kjent for et helt år. Ulike dyr gir forskjellige fordeler til veiviseren. En padde kjent gir veiviseren ytterligere to interessante grunnlov, mens en ugle forbedrer trollmannens evne til skulk rundt i hemmelighet ved å heve "flytte stille" dyktighet.

7 Velg ferdigheter og bragder for veiviseren som passer for kampanjen verden og som passer med din karakter konsept. Plukk kunnskap og spellcraft ferdigheter for en karakter som vil bli belest og i stand til å huske viktige fakta i akkurat rett tid. Ferdigheter som går stille i skjul ville være mer passende for en slu, skøyeraktige veiviseren. En veiviser som har fysiske evner, samt boken Smarts ville plukke styrkebaserte ferdigheter som klatring, svømming eller riding.

8 Velg begynner staver til skriftlærd til veiviseren spell bok. En veiviser største aktivum er hans allsidighet i spell casting, så velge mange forskjellige staver som kan brukes i en rekke situasjoner. Den spell "magic rakett" er flott for en fiendtlig møte med en gruppe av troll, men ikke nyttig i det hele tatt i å hjelpe partiet i krysset en bred kløft når broen over den har blitt ødelagt.

9 Legg siste hånd til kjøttet ut veiviseren ved å velge henne justering, skytsguddom og personlighet. Som enhver annen karakter, er like sannsynlig å være egoistisk og ond som hederlig og god en veiviser. Legg quirks eller mangler til karakteren for å skille henne fra andre, for eksempel en stamme, et problem med gambling eller en drivende behov for å hjelpe de som trenger det, selv om du gjør det, kan det være farlig.

Hint

  • En veiviser må ha en intelligens score på 10 pluss staver nivå for å være i stand til å kaste en spell, så husk at en trollmann med en intelligens av 17 vil være i stand til å kaste åttende nivå magi.