Hvordan bygge et racingspill

Hvordan bygge et racingspill


I typiske racing spill, som er digitale simuleringer som viser fartsovertredelse biler eller andre kjøretøy, må du slå en motstander til målstreken mens du unngår trær, vei barrierer og andre hindringer i miljøet. Bygge et spill som dette brukes til å bety tilbringer timer å skrive kildekoden i et programmeringsspråk som Java eller C. Men spillet kits nå lar deg montere racing spill i et par minutter. Foruten den glede du får fra å bygge racing spill, får du også en mulighet til å møte andre mennesker som liker spill, gjennom fora på nettstedene hosting spillene.

bruksanvisning

Lag en racing spill med Fyrebug

1 Åpne Fyrebug nettstedet i nettleseren din, klikk på "Opprett Games" linken på hjemmesiden til nettstedet (se referanser).

2 Bla gjennom galleriet spill maler som vises, og klikk på et ikon som representerer et racingspill.

3 Klikk på "Lag" -knappen på skjermens høyre side for å starte prosessen med å lage racingspill.

4 Klikk på et ikon som representerer et objekt du ønsker å bruke for racing kjøretøy. Objektet vises i gameplay lerretet.

5 Følg resten av instruksjonene på nettstedet for å velge flere elementer for spillet, inkludert motstanderens bil og vei barrierer.

6 Fyll ut feltene i "Lagre" skjerm, trykk på "Lagre" -knappen.

7 Spill spillet ved å klikke på høyre peker pilen på spillets lerret.

Lag en racing spill med Playcrafter

8 Klikk på "Start" -knappen nederst i den innledende Playcrafter skjermen på Playcraft nettsted (se referanser).

9 Klikk på venstre og høyre pil nederst på skjermen under "Make" subhead å bla gjennom galleriet spill maler. Klikk på ikonet for et racingspill å laste malen på spillet etableringen lerretet.

10 Klikk på et ikon på lerret og dra det til et nytt sted å begynne å tilpasse spillet. Dra nye elementer som hindringer og motstandere fra "Game Kit" panel på lerretet.

11 Spill spillet ved å klikke på lerretet er "Play" knappen og bruke tastaturet til å styre bilen forbi hindringer.

12 Klikk på "Lagre" -knappen for å lagre spillet.

Bygg en Open Source Racing Game

1. 3 Last ned kildekoden for en åpen kildekode racingspill som Torcs eller SuperTuxKart (se Ressurser).

14 Installer en kompilator for spillets programmeringsspråk. Få en Java kompilator fra JDK område, eller en C-kompilator fra GNU Compiler Collection (se Ressurser).

15 Bygg, ved å følge instruksjonene med kompilatoren og kildekoden, racing spill kjør fra kildekoden.

16 Skriv små endringer i kildekoden, som for eksempel å skrive forskjellige konstanter for tekst og numeriske strenger.

17 Rekompilere spillet, så dobbeltklikker kjørbare filen i Windows Utforsker til å begynne å spille det.