Hvordan bygge et spill med Storyboards

Hvordan bygge et spill med Storyboards


Dataspill har kommet en lang vei siden innføringen av datateknologi. Optikken nå går hånd i hånd med spilling. Faktisk, er et bilde verdt tusen ord, spesielt når det kommer til gaming design. En av de viktigste verktøyene som er tilgjengelige for deg å bruke til å ta med din visjon til liv er blant de samme verktøyene som brukes til å bringe filmer og animasjoner til livet, nemlig prøvd og sanne storyboard. Storyboards fange begrepet kunst av verden hvor spillet foregår og formidle viktig handling bilde for bilde.

Bruksanvisning

1 Skrive manuset for spillet ditt. Introduser hovedpersonen og hans søken, samt hvilke nivåer som skal inkluderes og hvilke utfordringer helten må møte for å gå videre. Bruk dette skriptet som blåkopi for de konkrete panelene du vil bruke for dreieboken.

2 Lag dine hovedpersonene i sine egne innledende paneler. Inkluderer de forskjellige positurer som trengs for din spilling for å gi en mer tredimensjonal representasjon av dine tegn. En kriger, for eksempel, ville bli vist med forskjellige våpen. Være detaljert når det gjelder kostymedesign og alt tilbehør som trengs for å avansere i spillet.

3 Tegn paneler for hvert nivå av spillet. Ta med alle interiør og eksteriør steder. Bruk farger og natur å formidle en stemning. Gjør disse panelene telle ved å fange essensen av hvert nivå med sin spesielle utfordringen eller hindring. Hvis helten må beseire et monster i nivå tre, for eksempel, tegne som monster med nivå tre bakgrunnen. Hvis helten din får et nytt våpen i nivå fire, inkluderer at med nivå fire bakgrunnen.

4 Caption panelene tilsvarende. Inkluder noen dialog som kan tas med i spillet for å gi liv til fortellingen. Men husk at dette er et sammendrag bare; inkluderer kun nødvendig informasjon som ikke er formidlet i bildet. Begrense denne til en til tre linjer hvis mulig.

5 Organiser alle panelene for å fortelle historien fra begynnelse til slutt. Fortell din historie helt, helt til helten din fullført sin søken og spilleren vinner spillet.