Hvordan bygge Maps i 3D

Hvordan bygge Maps i 3D


Gjør din egen tredimensjonalt kart er en flott måte å starte din karriere i videospill eller bare lage en morsom kart for demoner. Det kan virke skremmende i starten, spesielt hvis du sammenligner deg selv å mestre kart utbyggere fra elektronikk Arts eller Ubisoft. Men hvis du begynner i det små og avgrense det over tid, så det kan konkurrere med de kommersielt produserte kart. Du vil starte ved å gjøre de tøffe figurer med grunnleggende polygoner deretter avgrense dem med mindre detaljerte polygoner og teksturkart.

bruksanvisning

1 Skissere design ideer på papir for kartet. Den vanskeligste delen av brainstorming er det første skrittet, så selv om den første skissen er forferdelig; det vil få deg å tenke. Ønsker du en urban kart eller en mer åpen en? Skissere eventuelle detaljerte ideer på separate papirlapper og samtidig ha en samlet skisse som omslutter det store bildet.

2 Dobbeltklikk på kartet editor for å starte kartet fil. Eksempler på kart redaktører inkluderer Hammer, som kommer med Steam Development Kit og Valve spill (så lavt som $ 10 for eldre spill som av januar 2011). Minecraft er et alternativ i at spillet er map editor og poenget med spillet er å bruke sandkassen miljø for å lage hva verden du ønsker. Klikk på "File" og deretter "Ny" hvis arbeidsområdet ikke åpnes automatisk til et tomt lerret.

3 Lag en stor firkant polygon for å danne bunnen av kartet. Husk denne basen er ikke bakkenivå; det er bare det laveste punktet på kartet, som en kjeller eller tunnel gulvet. Bruk pre-laget maler for noen bygninger eller fjellformasjoner til å begynne med; du kan endre dem senere, men akkurat nå trenger plassholdere. Sett viktigste lyskilden på kartet, til solen i de fleste tilfeller, på toppen av kartet gir en tilnærmelse til den maksimale høyde av kartet.

4 Legg ned mindre rektangel polygoner for bakkenivå, noe som gjør at de er ikke alle i samme høyde. Repetisjon er kjedelig i et kart så sørg bakken undulate og svelle i tilfeldige steder, slik at terrenget er interessant og gjør flaskehalser og dekselet peker. Oppnå undulasjonen ved at polygonene på ulike nivåer. Gjør en rektangel i høyden en, en annen i høyden to, den neste på tre, så i 1. Flat slettene er kjedelig og er bare bra for sniping kart.

5 Texture de ulike overflatene med terrengtilpasset teksturer. Sand trenger en grov, lys brun tekstur, mens urbane maps trenger mørke, skitne teksturer. Bruk bilder av disse tingene i det virkelige liv for å få de riktige farge og skygge kart. Velg polygonet du vil tekstur, klikk på "Texture" og deretter enten velge den fargen du vil ha i fargespekteret bilde eller navigere til bildefilen, og velg det i katalogen menyen. Noen kart redaktører vil også tillate deg å lage en tilpasset tekstur fra bildefilen seg selv ved å dra og slippe bildet på overflaten.

6 Lagre og kompilere kartet. Eksportere kart i spillet filformatet du trenger, og deretter sende den til venner. Be om deres råd og tips på å gjøre kartet bedre og innlemme deres råd inn i kartet. Gjenta til kartet passerer sin inspeksjon, og deretter sende kartet til offentlige kart servere og be om serveren admin å sette kartet i rotasjon. Spill på serveren og observere hvordan spillerne bruke kartet og hvilke forbedringer du kan gjøre. Ta denne informasjonen for å gjøre kartet ditt enda bedre.

Hint

  • Flaskehalser er steder der motstanderne er tvunget til å presse nærmere å passere gjennom terrenget, tvinger dette dem til å komme i kamp. Jo strammere choke point, jo mer panisk kamp. For en virkelig verden eksempel på flaskehalser, forskning middelalderske gatehouse design. Cover punktene er steder hvor spillerne kan ta dekning fra innkommende ild.