Hvordan bygge "Virtual Home" Games

Hvordan bygge "Virtual Home" Games


Det er noe fantastisk om å skape og dekorere ditt eget hjem. Et mangfold av blader, bøker og TV-programmer fokusere på kunsten å lage dine egne design kommer til liv. For de som trodde "The Sims" og "The Sims 2" manglet muligheter til å virkelig gjøre din virtuelle hjem, kan du få mer kunstnerisk kontroll ved å bygge din egen virtuelle hjem spillet.

bruksanvisning

1 Bestem hvilket marked du sikter til. Virtuelle hjemmekamper kan være alt fra enkle pek-og-klikk-eventyr til full-blåst veggtykkelse-måle simuleringer. Det første skrittet for å designe spillet er å finne ut hvem du vil spille spillet ditt og skreddersy det tilsvarende.

2 Designe grensesnittet. Bruk en åpen kildekode-spillmotor som OGRE, Irrlicht eller Panda3D (se Ressurser) for å lage et grensesnitt som tillater spilleren å enkelt få tilgang til databasen og bygge et hjem. Spillmotorer sterkt eliminere mye av kjernen programmering nødvendig å bygge et spill ved å inkludere både grafikk, lyd og fysikk motorer i en suite. Bruk motorens utviklingsverktøy for å lage drop-down menyer og klikk-og-dra-mekanikk for å effektivisere grensesnittet.

3 Befolke databasen. En virtuell hjem spillet er bare så moro som mengden av mekke spilleren kan gjøre. Lag en stor database med møbler, trapper, dører, vinduer og tilbehør for å tillate et maksimumsbeløp på miksing og matching. Små detaljer som uttak og en automatisk taktekking verktøy kan øke simulering aspektet av spillet.

4 Konstruer objektene. Opprette virtuelle objekter i databasen biblioteket er det skritt som vil ta opp mesteparten av tiden din. Et program som 3D Studio Max har verktøy som i stor grad kan redusere arbeidet for å skape den polygonale møbler i spillet (se Ressurser).

5 Gi brukeren et mål. Du må gjøre brukeren samhandle med henne virtuelle hjem for å gjøre det til en skikkelig spill. En viktig del av "The Sims" var avataren interaksjon med hans hjem og hvordan det bidro til prosessen med å holde ham glad og sunn. Du kan inkludere en valuta system for å kjøpe nye oppgraderinger eller en hjemme-deling for å tillate brukere å dele sine design med venner online.

6 Test og feilsøke. Etter kompilering spillet, spille gjennom det for å se etter feilplasserte ikoner og krasjer. Kjør gjennom hver meny og muligheten til å se om de fungerer etter hensikten. Virtuelle hjemmekamper ofte støte på "klipping" problemer hvor møblene strekker seg gjennom vegger eller andre elementer. Implementere dueller alternativet i spillmotoren for å løse dette problemet.