Hvordan Design en robot dataspill

Hvordan Design en robot dataspill


Dataspill er sammensatt av mange sjangere og formater. Blant populære stiler er første-person skytespill, eventyr og taktiske titler. Når det gjelder taktiske eller actionspill, robot dataspill er vanligvis den første til å komme til hodet av spillere. Hvis du ønsker å lage din egen interaktiv robot spill i stedet for bare å spille en som allerede er tilgjengelig, er det ulike praktiske applikasjoner som er enkle å bruke for å komme i gang.

bruksanvisning

bruksanvisning

1 Brainstorm roboten spill på papir. Før designe en robot spill på datamaskinen, må du først bygge en grov skisse av spillets viktigste funksjonene. Vil det være en strategi skytespill blant krigsroboter? Vil det være et slåssespill hvor to eller flere roboter kan møte hverandre samtidig? Også bestemme hvor mange nivåer du vil implementere, samt innstillings spillere vil bruke for å navigere.

2 Design dine roboter gjennom objekt etableringen programvare. Disse programmene er også kjent som 3D modelleringsverktøy. Finn en som passer best til dine behov så langt som kompleksitet og funksjoner. Brukere kan designe og polere alle roboter som vil være til stede i dataspillet, sammen med andre gjenstander de ønsker å gjennomføre. Dette kan være alt fra våpen, førstehjelp kits, bygninger for roboten for å ødelegge, og fotgjengere å utfylle spillet innstillingen. Guider er tilgjengelige for å hjelpe deg med å komme i gang, og avhengig av verktøyet av valget, de vanligvis kommer med innebygde objekter kan du bruke gratis i spillet.

3 Animere objekter med en level editor. Et nivå editor er egentlig et spill utviklingsprogram. Dette hjelper deg ta med alle dine gjenstander til liv. For eksempel tilordne en bestemt kommando for å la roboten til å hoppe, løpe og skyte hvis du ønsker å skape et våpen system. Sett ulike koordinater i spillet matrise for å lage dueller mellom bygninger og andre sekundære objekter, noe som resulterer i roboten være i stand til å ødelegge sa objekter og elementer. Når du er ferdig å tildele alle skript i spillet redaktør, lagre prosjektet ved å eksportere den til din lokale harddisk gjennom spillet redaktørens hovedinnstillinger.

4 Test din robot spill fremgang. Start kopien du lagret for å teste alle aspekter som ble implementert gjennom spillet redaktør og de ulike skript som er tildelt hvert objekt. Kan roboten løpe eller hoppe på en pålitelig hastighet? Er det enkelte objekter ikke oppfører seg slik du ønsker dem til? Dersom det kreves endringer, gå tilbake til spillet redaktør, justere programmets skript og kommandoer for hvert objekt, og endre dem deretter.