Hvordan Design "Warhammer" Battles

Hvordan Design "Warhammer" Battles


"Warhammer" er et spill hvor spillerne samle miniatyr soldater fra en fantasiverden for å bygge opp hærer, da føre et turbasert kamp mot en motstander miniatyr hær. For å få mest ut av spillet, spillerne må utforme kamper på forhånd. Disse kan ta form av enkle, pitched slag eller en forseggjort scenario med ulike taktikker og målene for hver side. Uavhengig av hvilken rute spillerne tar, vil noen skritt får sin design i gang.

Bruksanvisning

pitched Battle

1 Velg størrelsen på spillet ditt i antall "poeng" hver hær vil bruke til å konstituere seg selv. 1000 poeng er et lite spill, men hæren din kan være en rekke punkter du velger.

2 Velg størrelsen på slagmarken. Dette vil bli bestemt av to faktorer: størrelsen på spillebrettet du har tilgjengelig og størrelsen på hæren din. Et styre som er 6 fot lang og 4 fot tvers er en standard størrelse spilleområdet, men du kan endre dette til å romme enten større hærer (dette området vil bli trangt om dine hærer begynner å overstige 2000 poeng) eller din egen mangel på et brett av denne størrelsen.

3 Velg antall omdreininger spillet vil vare.

4 Velg natur elementer, for eksempel vegger, hus, skog eller innsjøer som pryder midten av slagmarken. Hver av disse elementene har strategiske vurderinger om kampen så motstanderen må bli enige om plassering av alle disse elementene, i tillegg til lengden på spillet, før du begynner å spille.

scenarier

5 Velg forutsetningen for scenario-basert kamp. Det kan være en siste skanse situasjon, der en mindre hær må holde ut mot en større en for et visst antall omdreininger før forsterkninger kommer, eller hva andre situasjonen fantasien kan produsere.

6 Velg fra scenariet premiss, målene hver hær må oppnå for å vinne. For eksempel: den ene siden kan rett og slett trenger for å overleve, mens den andre må helt utslette den som trenger for å overleve.

7 Velg punkt verdier hver side vil ha, som vil avhenge av sine mål. I eksempelet med en siste stand scenario, hæren som prøver å holde ut vil ha betydelig færre poeng enn motstander kraft.

8 Velg størrelsen på slagmarken i tillegg til å designe natur elementer og deres spesifikke steder på slagmarken.

9 Angi antall omdreininger spillet vil vare og få motstanderen til å godkjenne detaljene i scenario før du begynner.