Hvordan DM en Dungeons & Dragons Adventure

DM, eller Dungeon Master, er fortelleren i rollespillet Dungeons & Dragons fra Wizards of the Coast. DM rolle er å skape en fantasiverden hvor spillerne wll samhandle. Han må lage unike ikke-spillende figurer for å bidra til å bygge en illusjon av spillet. I tillegg må han skape møter, oppdrag eller oppdrag for spillerne å handle ut. DM må bruke litt tid på å utvikle alle elementene i en D & D spill for å sikre at aktørene er tilstrekkelig underholdt.

Bruksanvisning

1 Forstå typer tegn partiet har skapt. Kampanjen vil mislykkes hvis du utviklet en detaljert kampanje, men de tiltak som kreves ikke passer inn godt med partiets gruppe. For eksempel, hvis partiet har skapt en gruppe med trollmenn og svindlere, ikke basere kampanjen på jakt ned orkene eller nisser. Ditt første mål er å skape en kampanje som er interessant for spillerne, ikke bare til deg.

2 Utvikle en historie og mulige møter før du spiller slik at du kan veilede spillerne i hele verden du opprettet; Men unngå å strukturere kampanjen for strengt. La spillet til å utfolde seg og flyte naturlig i den retningen at aktørene vil den skal gå.

3 Tillater spillere å bestemme hvordan de reagerer. Hvis du vil ha dem til å legge merke til, for eksempel at en leiemorder som skjuler seg bak en kasse, ikke fortell spillerne "du ser en leiemorder som skjuler seg bak kassen." Dette er også strukturert og spillerne er ikke gratis å spille. I stedet har de tegnene rulle terningen for å avgjøre om de kan se noe. Hvis roll er vellykket, fortelle dem om skjulte morderne.

4 Bruk detaljerte beskrivelser, men ikke overdriv. D & D er en felles spill og spillerne må tenke hendelser og steder i samme måte som du gjør. Holde detaljene kort vil fokusere spillet på spillernes handlinger snarere enn dine fortellerteknikk.

5 Hold orden på karakterenes erfaringspoeng, eller XP, gjennom hele spillet. Selv Core Rule Book forteller deg til å gi XP på slutten av en økt, kan noen spillere ikke vente så lenge. Når flertallet av spillerne ønsker at deres XP, gi det til dem; det er ingen vits å vente på slutten av økten.

6 Hold kontrollen på kampen. Hvis spillerne er uenig med dine avgjørelser, ikke ombestemme deg. Hvis du gjør det, vil spillerne ta kontroll over spillet og kampanjen vil sakte fizzle ut.

Hint

  • Studier og forstå reglene som finnes i Core Regelverket. Som DM, må du formidle alle beslutninger om aktørenes tiltak for å sikre at spillet følger den omfattende sett av regler. Hvis du trenger å stadig referere til Core Regelverket kan mystikken av spillet tapt og spillerne kan bli uinteressert eller distrahert.
  • Før du spiller, spør spillerne hva de er ute etter i en kampanje. Oppmuntre dem til å gi deg forslag til hvordan spillet skal utfolde seg. Dette vil gjøre hver deltaker føler seg nærmere til spillet.