Hvordan du kan vinne en Standard Draft i Magic: the Gathering

Drafting er en av de beste måtene å spille Magic: The Gathering. Men vinner krever mer enn bare å spille bra, det krever utarbeiding godt. Her er noen tips for å få tak i de riktige kortene til å bygge en kraftig utkast dekk.

Bruksanvisning

1 Når det er mulig, starter med et fargesignal. Hvis du bestemmer mellom to kort du vil like i din første pakker og en av dem er i samme farge som noen skikkelige kort i samme pakke, ta det andre kortet i stedet. Ved å føre en kortstokk blottet for den fargen til neste spiller - spesielt hvis du kan gjøre det med samme farge et par ganger på rad - som spiller vil trolig ikke falle i den fargen, og dermed ikke stjele den fra deg når bestått ordren er reversert.

2 Creatures er nøkkelen. Bygge deg en hær. Det siste du ønsker å gjøre er å gå inn i den endelige pakken innser at du har plukket opp en haug med kule staver, men ingen skapninger. I motsetning konstruert dekk hvor fancy kombinasjoner ofte vinne dagen, utkast dekk generelt kjempe sine kamper på feltet, hvor skapninger komme ned og skitne. Hvis du ikke har mange skapninger, kan du være på en alvorlig ulempe.

3 Ha en vei rundt jorden stall. Ofte i utkastet, vil begge spillerne har moderate bakkestyrker, noe som fører til en ulempe i en spiller angreps. Spesielt fett (kraftig) skapninger kan være nyttig, men mer viktig kan være skapninger med unndragelser. Enten skapning har skygge, fly, eller noen annen form for unndragelse, hvis den ikke kan bli blokkert så kan det komme godt med.

4 Fjerning er alltid bra. I et miljø der skapninger vil i stor grad avgjøre utfallet av spillet, være i stand til å ødelegge opposisjonelle skapninger er en kraftig evne verdt å anskaffe. Dette er oftest tilgjengelig i svart, gjennom rød kan vanligvis gjøre nok skade for å ødelegge små skapninger og hvitt kan ofte uskadeliggjøre en skapning som gjør det så godt som død.

5 Finn en bombe. Utkast dekk ofte skape sliping slugfests, så hvis du kan ta tak i en kraftig kort som endrer flyten i spillet, gjøre det. Selv om det er verken en skapning eller fjerning, noen ganger den eneste veien ut av en fastlåst situasjon er med makt.

6 Du vil vanligvis ønsker å bygge din dekk med 23 kort og 17 land. Forvent å spille 3 farger, med den tredje ofte inneholder bare noen få kort som et plask. For eksempel kan du ha en blå og grønn dekk, med to fjell for å støtte to røde skader magi. Prøv å ha en kurve hvis mulig, slik at du kan gjøre noe nyttig med all mana hver sving.

Hint

  • Valg av farger tidlig vil gi deg fokusere og la deg være sikker på å fange mange kort i fargene du faktisk spiller.
  • Ikke velge farger for tidlig; dine første 3 til 7 plukker bør være fokusert på å ta det beste kortet for deg, uavhengig av farge. Dette vil gi deg mer fleksibilitet for resten av utkastet.