Hvordan du kan vinne på Voltorb Flip i "Pokemon Heartgold" Game versjon?

For første gang i "Pokemon" -serien, den nordamerikanske og europeiske versjoner av "Pokemon Heartgold" fjernet spilleautomaten som normalt finnes i Gullris City. I dens sted, kan spillerne tjene mynter gjennom en tabletop spill kalt "Voltorb Flip." Målet med spillet er å finne alle multiplikatorer på bordet mens du unngår eventuelle eksploderende voltorbs gjemt i rutenettet. Den spiller som en variant av "Minesweeper."

Bruksanvisning

1 Reis til Goldenrod City, merket på din i spillet kartet. Inn i bygningen merket "Oker by Game Center."

2 Sitt på tvers fra den gamle mannen på spillebordet. Trykk på "A" to ganger for å starte en runde med "Voltorb Flip." Når du begynner spillet, vil du se en 5-by-5 ​​rutenett med noen ekstra plasser på slutten av hver rad og kolonne. Rutenettet er der du vil avdekke de rutene, og de ekstra rutene fortelle deg ytterligere informasjon.

3 Les tallene på de ekstra rutene nøye. Tallet på toppen forteller deg hvor mange mynter som rad eller kolonne kan få deg. For eksempel, hvis den endelige firkanten ved enden av raden sier "03" på toppen, antall mynter i den første raden vil bare legge opp til tre. Tallet nederst forteller deg hvor mange voltorbs det er. For eksempel, hvis det står "2" på bunnen av den siste plassen på slutten av raden, det betyr at det er to voltorbs i raden som kan ende spillet ditt. "Voltorb Flip" handler om å legge opp mynter i hver rad og kolonne for å sikre at du ikke tilfeldigvis avdekke en Voltorb.

4 Avdekke alle rutene i en rad eller kolonne som sier "0" på bunnen. Dette betyr at det ikke er noen voltorbs hvor som helst i denne kolonnen eller raden, slik at du trygt kan avdekke alle til å gi deg mer hjelp i å finne ut plasseringen av andre voltorbs.

5 Beregne hvor mange mynter du har tjent over hver rad og kolonne. For eksempel, hvis du har avdekket to ruter på rad som leser "en," du har to mynter avdekket. Hvis denne raden hevder å ha tre mynter, betyr det at du fortsatt har en mer mynt og to voltorbs gjemmer seg i raden.

6 Avdekke delte rutene der mengden av voltorbs er lav. For eksempel, hvis du har en rad og en kolonne som begge har en enkelt Voltorb, sjansene er gode for at du kan avdekke den kryssende plassen uten å avdekke en Voltorb.

7 Avdekke flere firkanter når du finne ut hvilke som ikke vil ha en Voltorb under dem. Når du vet enkelte rutene har voltorbs, blir det lettere å beregne dem i raden eller kolonnen de deler. Spillet slutter når du avdekke alle de "x2" og "x3" firkanter i nettet.

Hint

  • Når du avdekke en multiplikator, antall mynter du vinner for å slå de runde multipliserer med det nummeret.
  • Unngå kryssende kvadratet av en rad og en søyle med et høyt antall voltorbs. Denne plassen er mest sannsynlig å ha en Voltorb under den.