Hvordan en Nintendo DS spill-kort fungerer?

Fysisk beskrivelse

Nintendo DS spill kort er proprietære og fungerer bare med DS-systemet. De er små, som måler 33 mm x 35 mm med 3.8mm, og vanligvis veie mindre enn en fjerdedel av en unse. Spillkortene er fabrikkforseglet og er festet med et klistremerke på produksjonstiden identifisere spillet som finnes på kortet. Saken rundt et spillkort er konstruert på en måte som hindrer kortet fra å bli satt inn i DS feil. På baksiden av spillekortet er flere metallkontakter, som DS-systemet bruker til å lese data på kortet. På denne måte kan det DS systemet operere på en hvilken som helst kompatibelt spill.

søknad Kode

Spill- og programkode er lagret på DS-kortet på en ROM-brikke, en chip som kan leses fra av konsollen, men ikke skrives til. Data blir lastet inn i ROM-brikke ved fremstilling tid, og kan ikke endres etterpå uten å skade spillkortet. Når DS-konsollen er startet, er disse dataene leses direkte fra brikken til å kjøre spillet. Å holde informasjon om spillet du spiller, DS i seg selv gir 4 MB systemminne for bruk.

Lagre spill

De fleste Nintendo DS-spill gjøre bruk av lagrede spiller data, men selve konsollen inneholder ikke en plass for disse dataene. I stedet må spillet kortene selv lagre disse dataene for senere bruk. For dette formål, de fleste DS spill kort inneholde mellom 128 og 256 MB flashminne, som ligner på minnet ditt digitale kameraet bruker til å lagre bildene. Dette minnet kan lagre og overskrive data tusenvis av ganger i løpet av sin levetid, så spill kort gir ikke et middel for å erstatte dette minnet. Dette betyr også at spillet minnet ikke kan utvides til Nintendo DS-spill, noe som vil begrense antall lagre filer er tilgjengelige for deg i spill.