Hvordan endre fargen på en Mesh i Ogre

Ogre er en åpen kildekode-grafikkgjengivelsesmotoren som brukes til prosjekter som videospill, pedagogisk programvare, vitenskapelige prosjekter og interaktiv kunst. Å være åpen-kilde som koder for Ogre er konstruert for å bli åpnet og modifisert av brukerne. Noen endringer som man kanskje ønsker å gjøre er å endre fargen på en maske, eller tredimensjonal modell.

Bruksanvisning

1 Dra og slipp .MESH filen inn OgreXmlConverter.exe, som skal finnes i OgreSDK / bin.

2 Åpne den resulterende XML-filen i din foretrukne 3-D editor program, for eksempel 3ds Max, Blender 3D eller FreeWorld3D.

3 Se etter linjen som sier "setAmbient (0, 0, 255);" og endre tallene. De er røde, grønne og blå verdier. Du kan sette dem mellom 0 og 255 for forskjellige nyanser.

4 Påfør endringene i mesh.