Hvordan Endre Jump Høyde i "Kodu"

"Kodu" er en spillmotor utviklet for å lære barn grunnleggende spillprogrammering og design. Tilgjengelig på hjemme-PC og Xbox 360, "Kodu" lar brukerne lage alle funksjoner videospill med en forenklet programmeringsspråk. Tegn og fiender i "Kodu" kan programmeres til å utføre et imponerende utvalg av oppgaver fra løping og hopping for å angripe og gå utenom. "Kodu" bruker en enkel fysikk motor for å finne ut hvordan objekter skal samhandle. Ved å endre de fysiske egenskapene til dine programmerte skapninger, kan du endre hoppe høyde og avstand.

Bruksanvisning

1 Last inn "Kodu" lagrede data.

2 Marker skapning som hopp høyden du ønsker å endre.

3 Trykk "Y" for å åpne opp programmeringsmenyen.

4 Finn linjen med kode for å hoppe. Koden bør starte med en "Gamepad" trigger og avslutte med en "bevegelse" eller "Launch" handling.

5 Marker pilen helt til høyre enden av hoppet kode. Trykk på "A" mens pilen er uthevet for å legge til en ny handling eller modifier til koden. Dette vil åpne handlingslisten.

6 Bruk joysticken eller retningskontroll for å navigere gjennom handlingslisten. Det er mange forskjellige handlinger og modifikatorer som kan påvirke hoppe høyde. Alle bevegelser i "Kodu" referere til fysikk motor for å bestemme hastighet, distanse og fart. Øke verdien av "Forward Akselerasjon Modifier" vil tillate etableringen å nå høyere hastigheter på en raskere akselerasjon kurve. Dette vil tillate deg å øke både høyde og lengde av hopp. "Bounciness" vil avgjøre hvor "bouncy" skaperverket er. Øk "bounciness" verdien av et objekt for å øke høyden på hoppene.