Hvordan endre lydkilden i et kart SDK

Source SDK er en utviklingspakke for Valve videospill. Det gir spillerne muligheten til å lage kart og mod innhold for spill som "GMod» og «Half Life 2». Takk til Source SDK, kan tilpassede kart lages og vert på private og offentlige servere for andre spillere å nyte. Lydfiler kan bli innarbeidet i kart å gjøre dem unike og gi dem mer dybde. Implementering av lydkilder på et kart kan oppnås ved hjelp av verktøyet funksjonene som tilbys av Source SDK, som tilbyr mange forskjellige typer lyd.

Bruksanvisning

1 Last Steam og velg "Verktøy" -menyen. Velg "Source SDK" fra listen over alternativer.

2 Velg å laste kartet program Hammer og velg type spill - for eksempel "Half Life 2" eller "GMod" - som du ønsker å knytte til kartet.

3 Legge en eksisterende kart eller starte en ny en, og velg deretter objektet skaperen fra menyen til venstre. Velg et objekt og plasser den på kartet hvor du ønsker å spille av en lyd.

4 Høyreklikk på objektet og skriv "env_soundscape_triggerable" i klassen feltet. Velg "Soundscape" fra listen nøkkelverdier og skriv hvilken type musikk eller lydfil som du ønsker å spille når en spiller er i nærheten av objektet. En liste over lydfiler kan bli funnet i rullegardinmenyen til høyre.

5 Trykk "Ctrl" og "T" samtidig for å åpne Trigger Hendelser menyen og velg deretter "Soundscape" fra rullegardinmenyen. Velg objektet du opprettet i trinn 3 i rullegardinmenyen til høyre; lydfilen vil utløse når en spiller nærmer objektet.

6 Endre kilden til lyden ved å endre objekttype eller flytte objektet til et nytt sted på kartet.