Hvordan få dialog med en TES Construction Kit

Når du har fullført "The Elder Scrolls: Oblivion", det trenger ikke å være slutten av spillet. En gratis spill editor kalt "The Elder Scrolls Construction Kit" er tilgjengelig, og med litt tid og engasjement, er det mulig å lage dine egne oppdrag og dialog for spillet. Når du har opprettet din modifikasjoner til spillet koden, kan du lagre det som en egen fil. Du kan deretter gi denne filen til andre spillere slik at de kan nyte din kreasjon.

Bruksanvisning

1 Start bygging kit og klikk på "File", "Data". Klikk på Dobbeltklikk på "Oblivion.esm" og deretter "OK". Dette vil laste spilldata i byggesettet og tillater deg å begynne å endre og legge til ting. Hvis du har opprettet en tidligere mod med dine egne figurer som du ønsker å skape dialog, velger du dette i stedet.

2 Klikk "NPC" under "skuespillere" i "Object Window" som ligger på venstre side av programmet skjermen. Dette viser deg en liste over alle de ikke-spillbare figurer (NPC) i spillet.

3 Høyreklikk på en av NPC navn og velg "New" fra pop-up menyen. Angi et unikt ID som "mynewnpc" for din karakter i "ID" boksen. Skriv inn et navn for din karakter i "Name" -boksen. Velg et løp for karakteren din fra rullegardinlisten ved siden av "Race". Klikk "OK" når du er ferdig.

4 Klikk "tegn" fra menylinjen, og klikk deretter på "Oppdrag". Høyreklikk på venstre side av søken skjermen og velg "New" fra pop-up menyen.

5 Høyreklikk på "Legg Topics" listen på høyre side av skjermen. Høyreklikk på listen over tilgjengelige emner. Velg "New" fra pop-up menyen, og skriv inn navnet på den nye emnet. Dette vises bare i editoren ikke kampen så navnet noe beskrivende som "newquestdialogue" og deretter "OK".

6 Klikk på "Emner" øverst i vinduet, og under "Editor ID" -delen høyreklikk og velg "Legg til emne". Rull ned til "Hilsen" og venstreklikk på det før du klikker "OK."

7 Høyreklikk på "Info" området under "Topic Text" og velg "New". Et nytt vindu åpnes der du må skrive inn "Response tekst" som er dialogen som NPC vil gi når du snakker med dem om det valgte emnet. Siden temaet er en hilsen angi noen dialog i "Response Text" boksen at karakteren vil hilse deg med i spillet og klikk "OK."

8 Høyreklikk på området under "Betingelser" på bunnen av vinduet og velg "New". Velg "GetIsID" fra rullegardinmenyen under "Tilstand Function". Klikk på knappen under "Funksjonsparametere" og under "Object Id", velg navnet på NPC som i dette tilfellet ville være "mynewnpc." Klikk "Ok"

9 Legg til flere emner som du gjorde for hilsen og angi tilstanden funksjonen til NPC funksjon. I stedet for en liste over tilgjengelige emner du kan også lage dine egne emner ved å høyreklikke på en av de spennende temaene og velge "New". For hvert emne du oppretter, må du huske å angi den nye dialogen i "Response Text" boksen.

10 Klikk på "File" Lagre "og deretter skrive inn et filnavn for arbeidet ditt. Det er da lagret som en plug-in-filen for Oblivion i" ESP "format. Klikk" Data "fra" Oblivion "launcher vinduet, og klikk deretter på navnet på plug-in for å laste det inn i spillet.

Hint

  • Du kan ikke bare skape dialog for din egen NPC, men også for andre figurer i spillet. Den "tilstand Function" kan du også stille inn nøyaktig under hvilke betingelser som skal vises dialoglinjer.