Hvordan få opp et spill hjemme

Hvordan få opp et spill hjemme


Småbarn, tenåringer og voksne, alle kan ha nytte av å spille spill. I tillegg til å gi moro og avslapning, spill også hjelpe deg å øve samarbeid og strategisk tenkning. Nyttig som butikk-kjøpte spill kan være, er en mer kreativ tilnærming til oppfinne et spill og lære den til venner og familie. En morsom og kreativ spillet fortsatt bør følge viss form og kategorien; oppfinne ditt eget spill å følge trinnene nedenfor.

Bruksanvisning

1 Velg et spill kategori. Flere kategorier eksisterer, inkludert "brettspill" "action-spill", "performance spill", "gjemmer seg og funn", "følgende retninger", "gjette", "dømme", "raser", "individuelle mål", "teamets mål "og" tag ".

2 Utvikle spillet overordnede mål basert på den kategorien du valgte. I en forestilling spill, for eksempel hvis målet med spillet er "gjette" det overordnede målet med spillet kan være å gjette hva tegneseriefigur, en sang eller film deltaker fungerer ut eller beskriver. Målet for en rase kan være å samle mest mulig antall objekter (for eksempel frukt eller bergarter) innenfor en viss tidsperiode. I et "dømme" game, kan målet være å se hvilken konkurrent trekker den mest nøyaktige gjengivelsen av en filmstjerne, tegneseriefigur eller person din vet.

3 Utvikle regler for spillet. I en gjettelek, for eksempel, krever at spillerne å jobbe i team eller som enkeltpersoner, og begrense tiden at spillerne må gjette tegnet blir beskrevet eller handlet ut. I et løp, bør du vurdere å iverksette en straff hvis syklistene krysser startlinjen før de skal. Hvis spillet er en "gjemmer seg og finne" spill, krever at spillerne å finne skjulte objekter i orden, ifølge et kart som du utvikler.

4 Velg det utstyret du trenger for spillet. I eksempelet for å gjette tegneseriefigurer, bestemme hva rekvisitter er akseptabelt. Hvis spillerne gjør tegninger for å beskrive en karakter, hvert lag (eller individuell) trenger et lerret og markører. I et løp med syklistene som arbeider i team på to, inkluderer rekvisitter for å legge til utfordringen, slik som sekker for dem å rase i. Hvis spillet kategorien er "å følge retninger," begrense hvor lenge en retning følges og straffe spillere for å se på hverandre mens du følger disse instruksjonene. Ser på andre spillere ville bli betraktet som fusk.