Hvordan få X10 i "Xenosaga"

De to første episodene av "Xenosaga" spillserien brukt en "hendelse slot" for å innføre en spesiell bonus til kampsystemet i kamp. Sporet har fire alternativer i en syklus: ingenting, økt kritisk hastighet, økt boost rente og økt ferdighet rate. Angrep gjort enten på eller av fiender i løpet av de økte kritisk og øke hendelser forårsake effekter til å skje i løpet av kampen. Fiender drept under ferdighets sporene blir belønnet enten to, fire eller 10 ganger normal mengde dyktighet poeng når kampen er ferdig. Selve bonus belønnet er tilfeldig generert.

Bruksanvisning

1 Skriv inn kamp mens du spiller spillet. Fiender blir sett på skjermen før kampen slik at du ikke trenger å vandre og vente på fiendens angrep.

2 Svekke dine fiender før de kan bli drept med ett angrep.

3 Linje opp figurene slik at deres neste, og forhåpentligvis dødelig, vil angrepene være når ferdigheter opp sporet arrangementet er på bordet.

4 Drep fiendene under ferdighets opp sporet. Spillet vil bruke et tilfeldig tall generator for å fastslå den eksakte bonus du får for fiender du dreper. Det er en 65 prosent sjanse for en ganger to bonus, en 30 prosent sjanse for en ganger fire bonus og en fem prosent sjanse for en ganger 10 bonus. Hver bonus genereres tilfeldig og kan ikke justeres. Jo flere fiender du dreper øker sjansen for at en 10 ganger bonus vil vises.