Hvordan Forbedre Math spill 24

Spillet 24 har et enkelt konsept: Legge til, trekke fra, multiplisere og dividere fire tall på et kort for å nå nummer 24. Hoved Spillet har tre vanskelighetsgrader preget av prikker på kortet, med en prikk være den enkleste og tre prikker på hardest. Brukes i klasserom for å lære ulike matematiske begreper, kan lærerne forbedre spillet ved å holde turneringer, ved hjelp av konkurranser for å oppmuntre flere løsninger og utvide de måtene som hvert kort kan løses.

Bruksanvisning

Turneringsspill

1 Del alle spillerne i par. Fra og med det første paret, plassere en prikk kortet foran spillerne.

2 Instruere spillerne som den første til å løse kortet vil vinne kampen. Tre kamper er spilt per par, med vinneren av to kort går videre til neste runde.

3 Trykk på kortet før annonsere en løsning. Hvis en spiller ikke berører kortet først, vil han miste den kampen.

4 Gjenta de samme reglene til alle spillerne har deltatt. Gå videre til neste runde med to punkt kort og tre kamper.

5 Bruk tre punktkort for påfølgende runder. Sett den siste runden på fem kamper mellom de to spillerne med tre punkt kort, og vinneren er den første til å løse tre kort.

flere løsninger

6 Gi en gruppe av fire spillere ett kort. Avhengig av ferdighetsnivået til spillerne, bruker en eller to punktkort.

7 Be hver spiller å skrive ned så mange forskjellige løsninger på kort som mulig. Legg merke til at løsninger kan fremstilles ved addisjon, subtraksjon, multiplisere og dividere tall.

8 Sett en tidsfrist. Når tiden er ute, har hver elev lese av sine løsninger for å sikre at de er riktige. Vinneren er studenten som kom opp med det høyeste antall løsninger.

læringsstrategier

9 Lær flere strategier for å løse hvert kort i 24. Bruk 24 spill for å øke spillernes bevissthet om utviklings triks for raskt å løse oppgaver

10 Informer spillere av begrensninger når løse et kort. Fortell dem at kortet må løses ved å redusere ett par av tall til ett. For eksempel, hvis kortet leser fem, fem, to, tre. Spilleren vil trekke to fra tre for å få en. Neste spilleren ville formere fem og fem for 25. Endelig trekke en fra 25 for å få 24.

11 Lære spillerne hvordan de skal utvikle strategier basert på sammenkoblingen av tall. Snarere enn å håndtere alle fire tall på en gang, dele dem inn i par. To multiplisert med tre er seks og fem minus en er fire. Seks ganger fire er 24.

12 Når læringsstrategier, merk mønstre som danner. Studenter bør alltid huske på seks ganger-fire og åtte ganger-tre 24 kombinasjoner, som disse ligningene forekommer ofte i løsninger.

Hint

  • Øke vanskelighetsgraden av kortene som spillerne blir mer kjent med spillet. Dette vil holde spillere interessert i utfordringen av spillet og tillate dem å bruke de ferdighetene de lærer i løpet av andre aktiviteter.