Hvordan føre en Dungeons and Dragons kampanje

En forberedt Dungeon Master er en lykkelig Dungeon Master. Få orden før kampen for å holde spillernes oppmerksomhet og handlingen beveger seg.

Bruksanvisning

1 Gjør deg kjent med reglene for å løse handlinger og møter. Det forstyrrer spillet når du må hele tiden se ting opp.

2 Bestem hvor mange mennesker som spiller og hva slags tegn de vil ha i sine eventyr parti.

3 Finne ut om du ønsker å kjøre en one-shot spill eller en som varer flere spilløkter.

4 Opprette et mål for partiet. Har de behov for å drepe en drage og redde en landsby? Er de søker en viss magisk element for noen? Har de blitt leid inn for å drepe en konge?

5 Velg en innstilling. Det er mange AD & D verdener og tidsperioder.

6 Utgjør et kart over land eller fangehullet slik at du vet hvor festen er, og hvor den skal. Du kan eller ikke ønsker å dele kartet; mange DMs har spillerne kart som de utforsker.

7 Velg monstre og skatten for monstrene til vakt. Marker plasseringen av monstre, skatter og feller på kartet.

8 Lag puslespill for spillerne å finne ut. Gåter og gatefeier-hunt'type ledetråder er populære.

9 Hold tegnene på sporet. Veilede dem ved hjelp av NPC (non-player characters) for å passere langs ledetråder og informasjon.

10 Belønn partiet for en godt utført jobb. Magisk utstyr og edelstener er svært populære byttet fra en tøff kamp.

Hint

  • Ikke gi karakterene for mange kraftige elementer eller de vil ikke bli utfordret av eventyret.