Hvordan Game of Clue fungerer?

Hvordan Game of Clue fungerer?

Karakterene

Det er seks karakterene i spillet av Clue. Mrs. Peacock er blå. Hun er en eldre dame som er rene og pene. Du kan se for seg som en høy samfunnet slags gal. Neste er oberst Mustard. Du har kanskje gjettet at Colonel Mustard er gul. Han er en tidligere militær mann som vet hvordan å være på jakt. Også han er eldre. Miss Scarlet er rød. Hun er en yngre dame og veldig vakkert. Miss Scarlet er en skuespiller, men ikke en kjent en. Hun er ikke veldig smart og er avhengig av hennes utseende for å få det hun vil. Character nummer fire er professor Plum, som er lilla. Han er en middelaldrende arkeolog som bærer hans wits om ham. Character nummer fem er Mr. Green. Han er en svært grådig mann som elsker penger har ført ham til å delta i noen lyssky avtaler. Han ryktes å ha bånd til mafiaen. Endelig har vi fru White. Hun er, selvsagt, hvit. Mrs. White er en hushjelp og hun er mer eldre enn middelaldrende. Hun har ofte blitt kalt lat og er antatt å være fargeblinde.

Rommene

Det er ni rom i spillet av ledetråd. Hver og en er representert på brettet og har ulike dører for inn og ut. Rommene er stue, spisestue, hall, kjøkken, Study, Conservatory, Bibliotek, Ballroom, og biljardrom.

våpnene

Spillet av ledetråd er utstyrt med seks våpen. Det er standard kniv, pistol, lysestake, tau, skiftenøkkel, og ledelsen røret. Hver og en har en lik sjanse for å bli drapsvåpenet. I nyere spill, kan du finne noen nye våpen, inkludert dumbbell, noen gift, og et trofé.

Alle 3 deler Kombinert

Tegnene, rom og våpen sammen gjør spillet ledetråd. Hver person plukker en karakter å være. Hver spiller har en utpekt start plass på spillebrettet. Det er tre hauger av kortene. Ett representerer tegnene, en representerer rommene, og en representerer de mulige mordvåpen. Ett kort fra hver bunke plasseres usett inn i en mappe som ikke avslørt før noen forsøker å løse spillet. Resten av kortene stokkes sammen og deles ut til hver av spillerne. Hver spiller tar en tur ruller terningen og flytte fra rom til rom. På hver tur, de gjør en gjetning om innholdet i konvolutten. Spilleren ved siden av dem viser dem et kort for å bevise at de tar feil. Når en spiller kan krysse av alle mulige figurer, våpen og rom, unntatt én fra hver kategori, kan de gjette svaret og vinne spillet.