Hvordan håndtere Combat i et skuespill av Post RPG

"Play-by-Post" rollespill er en nysgjerrig hybrid. De er halv-spillet og halvsamarbeidende historiefortelling, ofte med lengre og detaljerte innlegg laget av de involverte parter som stave ut ikke bare handlinger, men også følelser og tanker av hver spillers karakter. Vanligvis dette kan gjøre for en hyggelig rollespillopplevelse, men det kan være vanskelig å holde på sporet når kamp kommer inn i situasjonen. Combat i tradisjonelle rollespill er vanligvis bestemt av terningkast, men disse er ikke særlig gjennomførbart i en play-by-post situasjon. Det er imidlertid noen alternativer som kan brukes til å vedta vellykkede kampscener.

Bruksanvisning

1 Bringe inn en nøytral part til å dømme kamper. I stedet for å se til mekanikere som terninger eller "poeng", en metode for å bosette kampsituasjoner i play-by-post er å ha hver spiller skrive ut sine handlinger eller reaksjoner, så har en upartisk tredjepart avgjøre utfallet basert på disse skriftlige innlegg .

2 Bruk Dice-rullende programmer. Enkelte nettsteder har "dicebots" der en spiller kan bruke til å rulle angrep eller forsvar terningen på, og deretter kopiere / lime inn resultatene i forumet. For å sikre rettferdighet, vil du sannsynligvis ønske å insistere på skjermbilder av programmer som registrerer hvor mange ganger ruller er gjort, slik at du kan være sikker på at spillerne ikke bare rulle før de får et godt resultat og legge det.

3 La spillerne bestemme. Merkelig som det kan virke, kan noen spillere være klarert for å trene kampen med hverandre uten innblanding utenfra. Disse spillerne kan gis frie tøyler av kampen scenen som de vanligvis kan finne ut om sine karakterer ville lykkes i å angripe eller forsvare i respons til den andre karakterens handling. Disse spillerne er få og langt mellom, imidlertid, og så forsiktighet bør utvises ved bruk av denne teknikken.

4 Ta den ut av forumet og inn i et chatterom. Noen ganger kjemper bare er ikke gjennomførbart i et forum miljø og trenger å bli tatt til en IRC - eller lignende - chatterom. Disse chatterom kan utstyres med dicebots som spillerne kan bruke til å rulle angrep og forsvar rundstykker, da resultatene av slaget kan bli lagt tilbake på forumet bruker loggen fra chatterom eller bare kondense kampen inn et innlegg eller to.