Hvordan kan jeg tilpasse "Fullmetal Alchemist" Into "Dungeons & Dragons"?

Hvordan kan jeg tilpasse "Fullmetal Alchemist" Into "Dungeons & Dragons"?


Dungeons and Dragons er et rollespill som er meget fleksibelt og enkelt tilpasses ulike innstillinger. Spille et spill satt i en verden som spillerne er kjent med, er en måte å dele en historie som alle liker; manga og anime "Fullmetal Alchemist" er en spennende, eventyrlig sted hvor alt kan skje. Det er et flott sted å spille Dungeons and Dragons. Endring av spillet for en innstilling "Fullmetal Alchemist" er ikke vanskelig, men du må gjøre mye forberedelser før du starter spillet ditt og være veldig komfortabel med de regler som du bruker.

Bruksanvisning

1 Velg reglene. Dungeons and Dragons er for tiden på sitt fjerde sett med regler, selv om mange spillere liker å spille med tidligere utgaver, som alle utgaver har ulike aspekter som er tiltalende. Den 3,5 edition reglene er enklere å endre og kan kreve mindre arbeid, men fjerde utgaven regler tillater for mye tilpasning, noe som er svært attraktivt.

2 Endre noen "magi" til "alkymi". I en verden av "Fullmetal Alchemist," det er ingen magi. Mens alkymi synes magisk, regnes det som vitenskap. Staver som "Magisk Missile", en spell av ren magisk energi, vil ikke passe inn med "Fullmetal Alchemist" verden, men du kan endre spell tittelen og smak teksten til å passe bedre. Du kan også lage dine egne staver, som vil ta lengre tid, men vil gjøre verden synes mer komplett.

3 Lag en "Alkymisten" class. De fleste av dine spillere vil sannsynligvis ønske å være "Fullmetal Alchemist" stil alkymister. Den "wizard" eller "trollmann" klasser er lett tilpasses for dette. For eksempel kan den 3,5 edition "trollmann" class endres til å representere en naturlig talent alkymist som har noen lignende, men kraftige evner. Den "wizard" klasse kan bli endret for å representere en alkymist som studerer ofte og har mange evner, men ingen kraftige seg. Husk alkymistene i historien har "temaer" evner, som Roy Mustang brann evner. La dine spillere å velge et tema, og utforme spillereglene, slik at du velger nye "alkymi" evner (staver) innenfor det temaet gjør deres karakter kraftigere. I tillegg bruker evner som ikke går med temaet gjør sine karakterer svakere; for eksempel, er Roy Mustang ineffektiv som en fighter hvis det regner.

4 Design andre klasser. Du har kanskje spillere ikke ønsker å være en alkymist. Den "fighter" klasse er en som er spesielt lett å modifisere. Gi spillerne tilgang til våpen som passer til "Fullmetal Alchemist." For eksempel, mange mennesker bærer våpen i historien. Tilpasse statistikk og regler for en bue eller armbrøst til å være en pistol eller rifle i stedet. I tillegg, hvis du finner ut at de spillerne som er "alkymister" er kraftigere enn andre spillerens tegn, kan du legge til elementer i spillet for å hjelpe selv ting ut.

5 Opprett skurker. Homunculi er vanlige skurker i "Fullmetal Alchemist;" du kan endre et monster med lignende evner til å være en homunculus. For eksempel kan en zombie lett tilpasses til å være en svak homunculus, men med en intelligens stillingen. Andre alkymistene også gjøre gode skurker. I historien, har karakter Scar evner som er spesielt rettet mot alkymister, slik at du kan skape en figur med evner som midlertidig eller permanent skade evnene til Alchemist tegn ved å gi dem en straff for angrep, ferdighets sjekker eller sparer.

6 Lag verden. "Fullmetal Alchemist" har både svært landlige og meget urbane omgivelser, som etterlater deg en rekke steder å velge mellom. Karakterene i historien har tilgang til biler og tog. Bestem deg for hvor mye reise vil koste og hvor fort det kan transportere tegn. I fortellingen "Fullmetal Alchemist", er det mulig å erstatte lemmer med fullt funksjonelle proteser; et tegn kan miste et lem i kamp eller selv ønsker å få en protese med vilje for å gjøre seg mer kraftfull. Bestem hvor mye dette vil koste, og hva får man innebærer.

7 Opprett eventyr. Dette vil variere avhengig av om spillerne nyte mange slag, masse rollespill eller en blanding av begge deler. Skape gode skurker med klare agendaer som gjør dette enklere. Bruk det du vet om spilleren karakterens egenskaper, svakheter og bakgrunner for å gi dem utfordringer. Du kan også bruke terrenget til å gjøre en interessant kamp; for eksempel, en kamp over hustakene i en by, eller en kamp i en smal midtgangen i et tog. Se til den opprinnelige historien "Fullmetal Alchemist" for inspirasjon, og bemerker interessante steder eller situasjoner.

Hint

  • Vær fantasifull. Hvis spillerne kjenner reglene godt, kan du bruke deres innspill for å hjelpe deg med å opprette en verden av "Fullmetal Alchemist", og karakterene i denne verden, så vel.