Hvordan kan jeg tjene 3D Mods for "GTA: San Andreas»?

Hvordan kan jeg tjene 3D Mods for "GTA: San Andreas»?


Ombygging dataspill er en stadig vanligere siste tiden blant spillere. Mens mange spill har potensial for selvstendige modifikasjoner, de mest populære spillene til mod er "sandkasse" titler, som for eksempel «Grand Theft Auto» -serien. Opprette en 3D-modell kan være en vanskelig og tidkrevende prosess, men det kan også være givende. For "Grand Theft Auto: San Andreas," modellen opprettelsesmetoden er enklere enn de fleste, men krever også litt finesse og tålmodighet.

Bruksanvisning

Klar Model

1 Åpne 3D Studios. Velg "Fil" og "Import" fra KAM script. Dette vil være en direkte konvertering, så trykker du "Ctrl + A", deretter fjerner du merket i mesh ved å holde "Alt" tasten og klikke på mesh. Trykk på "Delete" -tasten for å fjerne den opprinnelige boneset, forlater den ønskede mesh.

2 Importer en modell fra «GTA: San Andreas», og ved hjelp av "Roter" og "flytte" kommandoer, justere din mesh med modellen fra «GTA» presist. Det må være så nøyaktig som mulig, ellers vil det være mange tekniske problemer med det endelige produktet.

3 Juster modeller perfekt. Du må bytte perspektiver mellom synspunkter for å oppnå presis posisjonering. Høyreklikk på "View" navn, for eksempel "Perspective" og velg et annet syn.

Tilbakestill "Pivot Position" og "Rotering" til 0.0, 0.0, 0.0.To oppnå dette, gå til "Hierarki Panel" og velg din modell, klikk på "Juster Only Pivot."

4 Høyreklikk på "View" for å velge den plassen ved siden av "Move" og endre verdiene "X", "Y" og "Z" til 0. Gjenta denne prosessen med "rotasjon". La "Juster Pivot Only" ved å klikke på den igjen, og gå til "Verktøy" -kategorien. Velg modell og trykk deretter på "Reset Xform," trykk "Reset Selected."

Model rigging

5 Klikk skinned karakter, modellen som du har importert direkte fra «San Andreas», og gå til "Redigerbar Mesh" i "Modifier" -kategorien. Velg "OK" når dialogboksen vises. Gå til "Vertex Mode" fra "Meny" og velg hele mesh. Dette vil føre til at vertikaler, eller "prikker", til alle vises rødt.

6 Gå til "Fest" og velg din modell under menyen "Edit geometri." Igjen, velg "OK" i dialogboksen. Nå trykker du på "Delete" -tasten og den originale flådd fotgjenger modellen vil bli slettet. Nå trenger du bare vil se din modell med skjelettet på den. Avslutt funksjonen "Fest" ved å klikke på det igjen, og deretter forlate "Vertex Mode."

7 Undersøke arbeidet og sørge for at alt er som du vil ha det. Ta hensyn til kroppen og sørge for at ingenting har gått galt i overføringen, slik som pixellation eller ødelagte data. Per nå er modellen teknisk fullført. Men siden du brukte en annen modell for å skaffe bevegelsen programmering, vil modellen forsøke å bevege seg på samme måte, noe som fører til feil og glitches, som den nye karakteren ikke har samme kroppstype som den opprinnelige modellen. Du må korrigere bevegelsen av figuren din ved å manipulere vertikaler.

8 Klikk på "vertikaler" fra "Skin Modifier" -menyen. De problematiske områder har en tendens til å være ledd og sentrene i bevegelse, slik som hofter eller låret. For dette eksempelet, fokus på låret. Gå og sjekk ut "Venstre lår," valgt fra "sidemeny." Det vil være mange vertikaler som komponerer venstre lår, markert med gult. Du vil merke at det er også punkter som ikke skal være der, for eksempel vertikaler som hører hjemme i høyre lår. Dette er en potensiell feil, siden du ikke kan flytte venstre lår og få riktig trekk på samme måte på samme tid. Velg disse rogue vertikaler og tilordne dem til høyre lår. Gjenta denne prosessen for resten av kroppen, med spesiell oppmerksomhet på problemområder som armer og overkropp.

9 Eksportere modellen til "GTA" spillet filen. For å gjøre dette, åpne "DFF IO" fra Kam sin Scripts (igjen, dette vil være fotgjenger modell). Klikk på "modell" bare, og i "DFF IO" dialog, velg "GTA: San Andreas" som destinasjon for modellen. Velg "Skip COL" og klikk deretter på "Bones / Skin Export". Velg målmappen "modeller" i din "GTA" programfiler, og det vil bli importert direkte inn i spillet.

Hint

  • Du trenger andre programmer til å gjengi egendefinerte teksturer til modellene. TXD Workshop er en teksture verktøy for "GTA", og er gratis å laste ned. Du kan importere den modellen du opprettet ved hjelp av denne opplæringen inn TXD og jobbe med det derfra. Mange av 3D-bildebehandlingsprogrammer har gode opplæringsprogrammer for nye brukere, så utforske noen av disse veiledningene vil være fordelaktig for å få mer komfortabel med programmet.
  • Vær forsiktig når du samhandler med programfilene på "Grand Theft Auto". Pass på å ikke slette noe, ellers kan du ødelegge spillet ditt.