Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework

Hvis din klar til å prøve deg på å lage en video spill for PC og gjøre din formue i Casual Games markedet, er PopCap Games Work et flott sted å starte.

Det er et bevist, moden og velprøvd rammeverk som du kan basere din nye spillet på. Komme ditt utviklingsmiljø satt opp er det første skrittet.

Bruksanvisning

1 Last ned og pakk PopCap spillutvikling rammeverk fra http://developer.popcap.com

2 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Opprett en ny tomt Win32 prosjekt

3 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Tilsett PopCap Work prosjektet til løsning.

Gjør dette ved å gå til Fil -> Legg til ... -> eksisterende prosjekt ...

Naviger til PopCap Work katalog og laste prosjekt under: kilde / sexyappframework / SexyAppBase.vcproj

4 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Legg avhengighets biblioteker: winmm.lib og wsock32.lib

Høyreklikk prosjektet og velg Properties.Change konfigurasjons til "Alle konfigurasjoner" Under Linker -> Input -> Andre Avhengig legge til:
winmm.lib wsock32.libDon't lukke dialogen. Du kommer til å bruke den i neste trinn. 5 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Tilsett PopCap er SexyAppFramework kilde katalogen til din inkludere banen.

Under C ++ -> Generelt -.> Ytterligere Inkluder Kataloger legge banen til PopCap Work kildekatalogen 6 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Tilsett DirectX inkludere og lib kataloger til din utviklingsmiljø. Rammeverket må være i stand til å finne denne.

Velg Verktøy -> Alternativer ... Gå til prosjekter og løsninger -> VC ++ DirectoriesAdd banen til DirectX inkludere katalogen Inkluder filer sectionAdd banen til DirectX lib i 7 Hvordan komme i gang med PopCap Game Development Framework


Og nå noen kode. Legg en Main.cpp fil til prosjektet. Inkluder SexyAppBase.h header og skape en standard winmain funksjon. Alt skal bygge. Din klar til å starte koding!

Hint

  • Husk å se over demo prosjekter PopCap har følger med rammen. De er godt kommentert, og bør komme i gang med hvordan rammeverket brukes.
  • Hvis du får linker feil som nevner LIBCMTD.lib deretter i dialog prosjektegenskaper, gå til C / C ++ -> kodegenerering og endre Runtime Library til Multi-threaded Debug fra Multi-threaded Debug DLL
  • Vær sikker på at kjør kan finne bass.dll (inkludert fra PopCap). Sett den i samme katalog som kjørbar eller i Windows-katalogen.