Hvordan Konstruer en NXT Robot hinderløype

Med Lego Mindstorms kits, kan amatør utbyggere lage enkle roboter som følger grunnleggende skript. En av de mest populære måter å evaluere den allsidigheten til en Lego NXT robot er å sette det gjennom en hinderløype. Mens Lego NXT kits kommer med instruksjonsmanualer guiding utbyggere gjennom byggeprosessen, den manuelle omfatter bare et enkelt kurs, i stedet for aa fri form sett av prinsipper som kan brukes til enhver hinderløype.

Bruksanvisning

1 Plasser elektrisk tape på kurs for å definere ruten eller grenser for kurset, avhengig av type robot du har. Hvis roboten er programmert til å holde seg innenfor grensene og kjøre et skript, deretter tape skaper en ramme rundt helheten av hinderløype. Hvis roboten er programmert til å reise langs en stripe av tape, så tapen bør vind gjennom hinderløype, som om å skape en guidet bane.

2 Lag sammen hindringer, for eksempel bøker som står på deres sider, invertert glassflasker eller brusbokser, til å representere farer. Disse hindringene tjener til å opprette flere hindringer for programmering og mekaniske fluiditeten av roboten. Roboter skal kunne navigere rundt slike hindringer uten å komme borti dem eller banke dem over. Være sikker på å sette hindringer fra hverandre ved en avstand som er større enn bredden av roboten. Ellers vil roboten ikke være i stand til å passe gjennom.

3 Lag ramper eller broer for roboten til å navigere. Ramper kontrollere maskinvaren av roboten, i motsetning til programmeringen av dens bevegelse script. En robot bør også ha nok strøm til å skikkelig overvinne en rampe eller skråning. Ikke opprett en rampe skarpere enn 45 grader. En av de billigste måtene å konstruere en rampe er å åpne en bok og legg halvparten av det over en forhøyet struktur slik at halvparten av bokomslaget er flat og forhøyet, og den andre halvparten av bokomslaget slants ned til bakken. Noen modeller av stapp blokker kan også tjene som ramper, eller du kan klippe ut en rampe av tre.

4 Etablere et klart definert start plassering og endepunkt, slik at du kan skape egnede skript for roboten. En enkelt robot ikke har evner til å svare på hvert hinderløype. I stedet må roboter skreddersys for å passe en bestemt hinderløype. Ved å etablere en start- og sluttpunkt, vil du være i stand til script roboten tilsvarende. Start- og sluttpunkt nytte menneskelige observatører flere enn roboter, som start- og sluttpunkt vil bli programmert inn i roboten allerede. Viser på hinderløype hvor roboten skal starte og slutte viser seg å observatører at roboten har oppnådd sitt mål. To "X" mønstre laget av elektriske tape er gode måter å representere start- og mållinjene.