Hvordan kontrollere en servomotor Med Basic Stamp

Hvordan kontrollere en servomotor Med Basic Stamp


Servo er ikke som vanlige motorer. De trenger ikke slå tusenvis av ganger i sekundet - de sjelden slår en fullstendig revolusjon. Som vanlige motorer, servomotorer konvertere strøm til mekanisk kraft, men de brukes for kontroll. En servomotor etterligner virkningen av en kontroll, så en servomotor på et skip ror kan slå roret 12 grader når en liten spak i kontrollrommet på skipet er slått 12 grader. Frimerker er datamaskiner på en chip som har flere pinner viet til inngangs- og utgangssignaler. De brukes av amatører til å styre roboter og andre prosjekter.

Bruksanvisning

1 Skriv ut planen i detalj før du begynner programmering. Bruke hva systemet du er kjent med - flytskjemaer, pseudokode, billedlig fremstilling med bokser og piler eller bare en detaljert beskrivelse på engelsk. Den mest alvorlige feilen du kan gjøre i å skrive et program er å starte uten en plan. Tren alle detaljene i en uformell måte før du skriver det første kodelinje. Det er programmerer heuristisk som fanger opp denne ideen: "Jo før du starter koding, jo lengre tid tar det."

2 Koble en USB-kabel mellom stempel og en PC og få opp PBASIC kodemiljø. Transkribere detaljert plan i PBASIC kode. Les over koden nøye. En enkelt skrivefeil kan ende opp med å ødelegge dyrt utstyr hvis det ikke er korrigert i tide. Last ned programmet til Stamp.

3 Test programmet før du installerer det på utstyret det er ment å kontrollere. Det kan ikke testes fullstendig utenfor miljøet, men dette forhåndstest kan finne noen feil uten å skade dyrt utstyr.

4 Installer stempel og starte seriøs testing. Gjør enkle ting først, og når du gjør det ekstreme testing, ta alle mulige forholdsregler. For eksempel, hvis Stamp kontrollerer en luftvernkanon, skal programmet hindre pistolen fra skyting rett opp. Når du tester dette, bør du bruke en tom skall.

Hint

  • Når du har en rekke akseptable stillinger - som du ofte gjør med servomotorer - finne de øvre og nedre grense for innstillingen og programmere servomotor til midten av det akseptable området. Når ting endrer seg - som ting blir skitne og deler endres på grunn av slitasje - programmet vil være levedyktig så lenge som mulig.
  • Når du arbeider med en maskin som opererer i den virkelige verden ting vil endre seg. Ikke vurdere programmet som permanent. Planlegge regelmessige evalueringer og eventuelle endringer i programmet. Hyppigheten av evalueringene avhenger av hva du kontrollerer.