Hvordan lage 2D-spill

Hvordan lage 2D-spill


Noen spillere kan klage på at de ikke lage spill som de vant til, spesielt tilbake i dagene av 2D-spill. Du kan endre dette ved å lage dine egne 2D-spill. Snarere enn å fokusere på flashy grafikk, vil spillet fokusere på nivå design og spill som du lager et spill ved hjelp av programmer utgitt på begge konsoller og datamaskiner. Når du har opprettet et 2D spill, vil du være i stand til å dele den med andre spillere som kan spille gjennom den nylig gjort klassiker.

Bruksanvisning

1 Bestem deg for hvilken type spill du vil opprette. Når du oppretter et 2D spill, kan du velge å opprette forskjellige spill som et plattformspill spill som ligner på "Super Mario Bros," en RPG som "Dragon Quest", eller eventyrspill som ligner på "Net Hack."

2 Skriv ned alle delene som vil gå inn i spillet. Denne listen bør involvere alle spillbare figurer, innstillinger, fiender, historie, og generell gameplay. For eksempel kan det være lurt å kasse et spill med labyrintlignende nivåer, men ingen fiender eller fokusere på et 2D-spill som er avhengig av en sterk historie.

3 Utforme hovedpersonen for spillet ditt. Skissere utseendet til karakteren din på et stykke papir. List alle hans evner som vil bli innarbeidet i spillet for eksempel muligheten til å hoppe eller en evne til store sverd.

4 Lag design for fiender i spillet ditt. Bruk en blyant og papir for å skissere ulike skapninger for din karakter til ansikt. Du kan lage en science fiction-eventyr og ønsker å skape robot fiender og hacker-motstandere.

5 Kartlegg hvert nivå av spillet på millimeterpapir. Tegn level design på millimeterpapir som de ville dukke opp på spillet skjermen. Hvis du oppretter en platformer nivåene bør gå fra venstre til høyre med muligheten til å nå høyere og lavere ned i nivå med plattformer. RPG er at du må lage nivåer fra en top-down perspektiv.

6 Detalj historien i spillet ditt, spesielt hvis du oppretter en RPG eller eventyrspill. Skriv dialog for tegn, samt informasjon som holder handlingen fremover.

7 Velg et spill for å lage program for å oversette spillet ditt fra idé til spilltittel. Hvis du ønsker å bruke en spillkonsoll, "Little Big Planet" tillater etablering av plattformnivåer, "Fighter Maker" kan brukes til å lage et slåssespill mens "RPG Maker" serien lar deg lage rollespill og eventyrspill . Databrukere kan bruke "Platform Studio" for plattformspill eller "Game Maker" for mer komplekse spill kreasjoner.

8 Oversett skisser til digitalt format. Hvis du oppretter et spill på datamaskinen kan du bruke grafiske programmer som Paint Shop eller MS Paint for å slå dine tegninger til digitale bilder og importere dem til spillet etableringen program.

9 Bruk verktøyene i din valgte spillet program for å oversette dine nivådesign. Hvert program er annerledes med «Little Big Planet» og «Platform Studio" er den mest grunnleggende programmer for å bruke. Bruk forskjellige farger og mønstre som tilbys av programmer for å lage visuelt tiltalende nivåer.

10 Legg til andre spill detaljer i å bruke funksjonene i gaming lage program. "RPG Maker" lar deg legge inn tekst for dialog og skape fiender og hendelser. "Game Maker" lar deg lage hvert nivå, og selv fra bunnen av.

11 Test spillet ditt. Sørg for at figuren din kan nå hver plattform og at fiendene er ikke for sterk for tidlig i spillet. Gjør justeringer.

12 Del spillet med andre spillere. Godta deres tilbakemeldinger og finpusse spillet før det er ferdig.

Hint

  • Gjør endringer i spilldesign som du blir mer kjent med din valgte spillet gjør programmet. Du må kanskje starte med å forenkle spilldesign, men som du lærer begrensningene i hvert program kan du best gjøre bruk av funksjonene.