Hvordan lage 3D-bygninger

Tredimensjonale bygninger kan konstrueres på omtrent alle 3-D programvare. De er nyttige som bakgrunner og rekvisitter for videospill eller for kunstverk. Mens spesifikke kommandoer kan variere mellom programmer, teknikker for å gjøre enkle bygninger er grei og gjelder for de fleste programvare.

Bruksanvisning

1 Åpne en 3-D grafikk program som 3ds Max, Bryce eller Carrara 3D.

2 Lag en kube. Gjør det så bred eller så høye som du trenger i bygningen for å være for scenen.

3 Påfør et glass tekstur med høy refleksjon. Dette er bygningen basen.

4 Duplisere byggeunderlaget i den samme stilling. Hold duplikat valgt.

5 Juster x-, y- og z-akse målinger av det dupliserte slik at det er bare litt større enn byggeunderlaget. For eksempel, hvis basen er 10 inches i y-dimensjonen, må de dupliserte ikke mer enn 10,1 inches.

6 Påfør et rutenett tekstur til duplikat. Bruk en med et klart rutenett og åpenhet mellom rutenettlinjene. Plassert over bygningen basens glass tekstur, vil dette gi inntrykk av å gjenta vindusrammer, som på en vanlig kontorbygning.

7 Lim i en annen duplikat kube. Setter de horisontale dimensjonene litt bredere enn den første kopi, men gjøre den vertikale dimensjon 5 prosent eller mindre av den andre duplikat høyde. Løft dette duplikat til toppen av bygningen og bruke en betong eller asfalt tekstur for å skape et tak.

8 Gruppe tre terninger sammen og posisjon bygningen der det trengs.

Hint

  • Hvis du trenger en mer detaljert bygningen, kan du bruke grunnleggende former og teksturer for å skape dører, hyller eller taket klimaanlegget enheter. For svært fine detaljer, kan du bruke de samme teknikkene, men konstruere bygningen en etasje om gangen, gruppering alt på slutten.
  • En enda enklere teknikk for å lage bygninger er å bruke bilder av virkelige bygninger til grunnleggende kube former. Google Building Maker, for eksempel, gir brukerne en rekke faktiske bilder å bruke.