Hvordan lage 3D-spill

Med datateknologien blir mer sofistikerte, kan den gjennomsnittlige hjemmebrukeren gjøre ting med sin datamaskin som ville ha vært umulig for ti år siden. Lage 3D-spill hjemme er både mulig og givende, men krever mye kunnskap.

bruksanvisning

Hvordan lage 3D-spill

1 For å lage 3D-spill, må datamaskinen som brukes være en PC som kjører Windows XP eller Vista. Det bør ha minimum 2 GB minne og 500 GB harddiskplass. CPU bør ha en hastighet på minst 1,6 GHz.

2 Et programmeringsspråk må velges. En god programmeringsspråk for første gang spillere er darkBASICprofessional. Den har nok funksjoner for å lage avanserte multi-player spill, men er enkel nok å lære i 1-2 måneders tid, med intensive studier av to til tre timer per dag. Detaljene i hva som må læres vil være basert på hva språk er valgt; hvert språk vil ha store forskjeller i kompleksitet og funksjon.

3 For å lage de visuelle aspekter av spillet, for eksempel teksturer og tegn er grafisk programvare som brukes. Det finnes dusinvis av programmer tilgjengelig for dette. Mørk materie er en utvidelse program for å lage modeller for spill programmert med Darkbasic og fungerer veldig bra. Hvordan teksturene er opprettet, vil avhenge helt av programvaren som brukes, men som hver enkelt er forskjellig.

4 En bruksanvisning er nødvendig for å lære programmeringsspråket valgt. Disse er produsert av uavhengige forfattere, og kan finnes både på nettet og i detaljhandel bokhandlere. Manualen bør grundig dekke både grunnleggende og avanserte teknikker, inkludert integreringen av grafikk og teksturer. Ofte kan gratis opplæring bli plassert på nettet.

5 Når alle nødvendige deler er samlet, kan du bruke et programmeringsspråk kompilatoren å gjøre programmeringen. Darkbasic kommer med sin egen kompilatoren. Følg opplæring ved hjelp av forhåndsprogrammert kode for å få en følelse for gjengivelse og lagre spill. Begynne å jobbe deg gjennom en nybegynner bruksanvisningen, følger øvelser i første kapittel. Ved slutten av en nybegynner manuell, bør du være i stand til å lage enkle FPS og bilspill. Fortsett til mer kompliserte manualer til dyktighet er oppnådd.

6 Når et spill er gjengitt og klar til å bli spilt, kan en publiseringsplattform som brukes. Det finnes flere ulike alternativer. For kommersiell distribusjon, bør en salgstricks sendes til ulike selskaper. Fordi oddsen for kommersiell distribusjon er lav, kan spillet også bli solgt uavhengig via en personlig nettside og kjøpmann verktøy. Spillet kan også gjøres gratis for offentlig nedlasting ved å legge det til en liste over gratis spill og laste den opp til en fil hosting nettsted.

Hint

  • Start med enkle programmeringsspråk.
  • Vurdere å ta klasser på en lokal høyskole eller teknisk skole.
  • Ikke bryt eksisterende opphavsrett ved å skape derivat verdener, modeller, eller historie.
  • Hvis spillet er gjort tilgjengelig for allmennheten, velge en versjon av Creative Commons opphavsrett for å beskytte den.