Hvordan lage Cheat Codes for en PC-spillet

Making jukse koder for et PC spill som spillere kan gå inn ikke bare kan hjelpe dem å vinne, kan kodene også gi dem litt ekstra insentiv til å spille spillet. Du kan programmere jukse koder etter at du har opprettet de andre elementene i spillet, for eksempel spillerens helse, score, liv, ammo eller hva andre variabler spillet vil bruke. Uavhengig av programmeringsspråk du bruker til å lage spillet ditt, kan du gjøre jukse koder ved hjelp av "if-then-else" funksjoner.

bruksanvisning

1 Lag den grunnleggende rammen av spillet. Du kan ikke lage juksekoder som modifiserer elementer av spillet ditt hvis disse elementene ikke eksisterer i første omgang. For eksempel, hvis du lager et spill hvor spillerne har flere liv, vil du trenger for å lage en "liv" variable.

2 Legge til en tekstbokskontroll og en knapp kontroll til en del av spillet, enten det er på tittelen skjermen eller under spilling. Endre teksten på knappen for å vise "OK". Endre sin synlighet egenskaper til "skjult" slik at de ikke kan bli sett under vanlig spill.

3 Opprett et tastetrykk funksjon. Når brukeren trykker en tast du angir, for eksempel på "Enter" -tasten, tekstboksen og "OK" -knappen kontroller vil bli synlig og vente for spilleren å skrive inn en juksekode. Som standard vil tekstboksen godta brukerundersøkelser, men du må programmere knappen for å ringe din juksekode kontrolløren funksjonen når brukeren klikker det. For eksempel vil følgende pseudokode for "OK" kommandoen kaller juksekode funksjon og bestå spillerens juksekode inngang til det:

fungere OK-knappen trykkes () {

kalle cheatCode (streng textbox.Text)

}

4 Skriv en funksjon som godtar spilleren utfylte kode som en streng variabel. Lag en "if-then-else" block som sjekker om koden er gyldig, og hvis så, endringer spillerens attributter. For eksempel, åpnes følgende psuedocode juksekode funksjon og sjekker for to forskjellige jukse koder:

funksjon cheatCode (string jukse) {

hvis jukse = "morelives" da

playerLives + = 1

else if cheat = "bigmoney"

playerCash + = 10000

slutt om

}

5 Legg nestede betinget sjekker til "if-then-else" block for juksekoder som kan slås av og på, slik som uovervinnelighet. Følgende utvidet pseudokode skal gjøre dette:

funksjon cheatCode (string jukse) {

hvis jukse = "morelives" da

playerLives + = 1

else if cheat = "bigmoney"

playerCash + = 10000

else if cheat = "canthurtme"

hvis playerInvincible = False deretter

playerInvincible = True

skrive ( "Cheat slått ON")

ellers

playerInvincible = False

skrive ( "Cheat slått OFF")

slutt om

slutt om

}

6 Nullstill jukse kode komponenter. Tøm innholdet i tekstboksen og skjule det og "OK" -knappen kontroller. Legg til følgende i "OK-knappen" -funksjon. Disse linjene vil kjøre etter spillet ditt kontrollerer spillerens juksekode:

fungere OK-knappen trykkes () {

kalle cheatCode (streng textbox.Text)

textbox.Text = ""

textbox.Visible = False

okButton.Visible = False

}