Hvordan lage Chess Flash Spill

Hvordan lage Chess Flash Spill


Sjakk er en av de eldste spillene i verden, og en av de vanskeligste å mestre. Spillere øve i årevis for å være profesjonell og så godt som de kan muligens være. Chess videospill, inkludert Flash spill kan spilles for å hjelpe deg å praktisere dine ferdigheter. Designe din egen Flash sjakk spillet krever forståelse Flash er programmeringsspråk, kalt Actionscript. Dette språket er en "frame-by-frame" språk. Laste ned Flash og lære å bruke Action gjennom online Flash tutorials er de første trinnene i å lage din egen Flash sjakkspill.

Bruksanvisning

1 Designe utseendet for Flash-spill ved hjelp av blyanter og papir. Tegn formen på sjakkbrettet, i form av bitene, utseendet på spillmenyen, knapper og alt annet nødvendig for sjakkspill. Pre-designe det vil gjøre det enklere å lage det senere.

2 Design dine visuelle spillelementer ved hjelp av Actionscript programmeringsspråk, inkludert styret, biter og gaming menyer. Du må bruke Flash tegneverktøy, for eksempel linjeverktøyet, fyll verktøyet og detalj blyanter, for å skape din visuelle elementer. Lagre alle disse design filene i en mappe du kan enkelt få tilgang senere.

3 Åpne opp bildet av din sjakkbrett og bruke Action å programmere en bevegelse rutenett. Denne bevegelse nett vil begrense bevegelsen av dine brikker avhengig av bevegelsesområdet for hvert stykke. Hver rute på brettet skal tilsvare en kvadratet av rutenettet.

4 Bruk Action å programmere bevegelsene for hver sjakkbrikke. Åpne opp bildefilen for hver brikke, velger du det i Action og velg "program". Deretter kan du programmere sine bevegelser ved hjelp av rullegardinmenyen. Gjør dette for alle bitene i spillet.

5 Åpne opp Action og begynne å programmere den kunstige intelligensen til dine sjakk motstandere. Les artikler om sjakk strategi for å programmere ideelle beveger seg inn i systemet. Dette krever programmering riktige bevegelser og reaksjoner på disse trekkene. Kontroller at du har programmert åpning, midt og slutt spillet beveger seg og strategier for datamotstandere.

6 Ordne forskjellige visuelle elementer i riktig presentasjon rekkefølge. For eksempel bør gaming menyen presenteres først. Når spilleren trykker på startknappen, bør det gå til neste skjermbilde, noe som kan være et alternativ skjermen og deretter til selve spillet. Kontroller at menyknappene ta spilleren til riktig skjermen og endre kodingen hvis nødvendig. En "game over" skjermen skal også være programmert.

7 Spill teste spillet for å se etter feil eller programmeringsfeil. Fix disse feilene i Action hvor de oppstår. Last opp spillet til et spill på Internett. Disse nettstedene la spilldesignere laste opp spill, så lenge de oppretter en profil.