Hvordan lage Counter-Strike 1.6 Maps

Hvordan lage Counter-Strike 1.6 Maps


"Counter-Strike" er en første-person shooter spill som kan spilles online. I spillet, terrorister og counterterrorists kjempe hverandre innenfor et gitt kart. Bruke Valve Hammer Editor, har du muligheten til å bygge dine egne kart. Sekvensen å bygge et kart tar litt praksis, og kan være tidkrevende i starten.

bruksanvisning

1 Last ned programmet Valve Hammer Editor. Dette programmet lar deg bygge maps for "Counter-Strike 1.6». Når lastet ned, åpne programmet. Innenfor Valve Hammer Editor, Se på fire bokser. Den øverste venstre boksen er en tredimensjonal visning av kartet du bygger i programmet. Den øverste høyre boksen er et grunnriss (eller x / y-aksen), er høyre side-visning (x / z-aksen) og nederst til venstre er den siden eller bredde view (y / z-aksen).

2 Finn "boksen" verktøy på venstre side av Valve Hammer Editor-grensesnittet. Alle verktøyene er plassert på venstre side, og du kan konfigurere et verktøy modus på høyre side; for eksempel, kan du gjøre blokken verktøyet har en kile eller sylinder funksjon. Over dette, på høyre side, er vippe tekstur funksjonen. I den øverste boksen velger, "Alle Textures". Klikk deretter på "Browse" -knappen. Dette gjør at du kan velge mellom et bredt spekter av teksturer. Tekstur bare referere til hva de varer, vegger, tak og gulv vil se ut.

3 Tegn en linje øverst i høyre boks (x / y-aksen). Dette vil skape et gulv. Med "boksen" verktøyet, kan du tegne et rektangel eller en stor firkant. Bruk koordinater for å få et inntrykk av hvor stort rommet er du gjør. Som du tegner, vil bildet du tegner også vises i de tre andre boksene. Dette gjør at du kan legge inn tegninger i andre fly. For eksempel, for å legge til en vegg, kan du tegne i x- / z-aksen.

4 Skape dybde i kartet ditt ved å redigere tredimensjonale gulv, vegger og tak med toppunktet verktøyet. Opprett flere rom ved å tegne en annen separat boks og bruke skjære verktøy for å skaffe seg en døråpning mellom de to rommene. Du har et bredt utvalg av verktøy på venstre side til disposisjon, slik som belysning verktøy, vertex verktøy og klipping verktøy. Bruk disse verktøyene i flyene for å opprette objekter, strukturer, eller impasses, som vann, skilt og kasser. Alle disse stedene er spesifikke teksturer som du kan trekke inn i de forskjellige plan ved hjelp av verktøyene på venstre side. Bruk tre-dimensjonale (øverst til venstre) vinduet for å navigere din tegning (med "Counter-Strike" in-game bevegelse kontroller).

5 Place spiller begynner å bruke enheten verktøyet (ser ut som en bonde) på venstre side. På høyre side, velge hva objektet du vil lage med denne enheten verktøyet. Foretaket verktøyet kan du gi et objekt en funksjon. For eksempel, hvis du opprettet en vann tekstur på kartet, selv om det ser ut som vann, ville det ikke ha vannkvaliteter inntil du klikket på den med foretaket verktøyet og valgte "func_water" alternativet. Du kan velge "info_player_start" for å lage counterterrorist startpunkt og "info_player_deathmatch" for å skape terror utgangspunkt.

6 Klikk "Kjør" under fanen "File" når du er ferdig. Programmet vil be deg om å lagre kartet og deretter vil det kjøres kartet for å se om det er noen feil knyttet til den.

Etter at du har lastet ned ZHLT Compiler programmet, lagre kartet i ZHLT mappen. Deretter finner kartet i ZHLT mappen, og dobbeltklikk på den. Den ZHLT Programmet vil kompilere mappen; Dette gjør at du kan laste inn kartet innen "Counter-Strike 1.6».