Hvordan lage Custom skybox Tekstur med Source SDK

Source SDK er et spill development kit som bruker Source Engine. Den lar deg opprette egendefinerte innhold for spill som "GMod", "Half Life 2» og «Left 4 Dead 2." Hammer kartet redigeringsverktøy kommer pakket med Source SDK og lar deg lage nye kart å spille på. En skybox er en kartfunksjon som gir kartet dybde og gjør det føles større, og skaper en statisk struktur rundt på kartet for å gi den en sky. Skybox teksturer i Source SDK kan være tilpasset opprettet for å passe dine behov.

Bruksanvisning

1 Last Steam, programvareplattform, og klikk på "Tools" -kategorien.

2 Velg "Source SDK" fra listen over verktøy, og åpne Hammer map editor. Starte et nytt kart eller laste et allerede eksisterende for å redigere.

3 Klikk på "Verktøy" -menyen, velg "toolsskybox" og velg en pensel verktøy å bruke.

4 Forbered bildefilene ved hjelp av pensel verktøyet for å lage egendefinerte teksturer for en skybox. Alle bildefiler må være i samme oppløsning. Du trenger seks tekstur filer for å lage en komplett skybox.

5 Konvertere bildefiler til Valve Texture Format (VTF) ved å klikke på "File" og "Import". Velg tekstur filer å laste inn kartet, og endre formatet til VTF.

6 Åpne Materialer mappe i kilde SDK-filen, og åpne filen "skybox." Lag materialer for de nye tekstur filer ved å legge til følgende linjer:

TextureName

{

$basetexture "<VTF>"

$ Hdrcompressedtexture "& lt; VTF>"

$ Nofog 1

$ Ignorez 1

}

7 Velg "Map", "Map Properties" og "Skybox Texture navn." Skriv inn navnet på din skybox tekstur.

8 Påfør tilpassede teksturer til skybox, og lagre kartet.