Hvordan lage CycloDS Skins

Hvis du ønsker å tilpasse CycloDS gaming system, en enkel måte å oppgradere er å installere en ny hud. Skins er i utgangspunktet bakgrunnsbilder som endrer utseendet på din DS bakgrunn og menyer. Skinnene kan lagres på din DS spørje og lastet ned på din CycloDS. Det er flere steder på internett hvor du kan laste ned skins for CycloDS, men hvis du ønsker å virkelig tilpasse skjermbilder og menyer, kan du lage dine egne skins.

Bruksanvisning

1 Lag den øverste skjermen for huden din i en grafikk programvare, for eksempel Photoshop. Den øverste skjermen på huden din er den som vises i den øvre skjermen på CycloDS. Denne skjermen kan være hvilken som helst type bilde design som du vil, men det må måle 256 av 192 piksler for å passe CycloDS skjermen.

2 Lag bunnen skjermen i en grafikk programvare. Den nederste skjermen på huden din vil vises i den nedre skjermen på din DS. Det bør måle 256 av 192 piksler som den øverste skjermen, men i utformingen av den nederste skjermen, må du ta med en 16-pixel tykk ensfarget bar på både topp og bunn. Dette gjør det mulig plass for den informasjon vises automatisk av DS, som katalog og tid.

3 Design et ikon skjermen. Dette er skjermen som skal brukes til listen over spill, media og innstillinger. Skjermen skal måle 128 av 192 piksler, og deles inn i seks 64-tommers firkanter. Det vil være to ruter hver merket "Spill", "Media" og "Innstillinger". One "Spill" -ikonet vil vise det som er valgt, den andre som velges bort. Det samme for både "Media" og "Innstillinger".

4 Tegn en juksekode skjerm. Juksekode skjermen skal måle 32 av 48 piksler og deles opp i fire 16 av 16 pixel firkanter. Det vil være to ruter som representerer "Folder", som viser det som både åpnes og lukkes, to ruter på "Code," som viser det som både på og av, og to ruter på "Radio" som både på og utenfor.

5 Gjør et rullefelt som måler 8 x 64 piksler. Dette rullefeltet vises både på ikonet og jukse kode skjermer. Den vil ha to adskilte lag. Det første laget vil være i tverrskinnen. Dette er det området som er tom på siden av skjermen under rullefeltet. Skinnen vil trolig være en farge. Den andre delen er selve baren. Baren kan være hvilken som helst farge eller design du liker, men det bør måle 8x48 piksler.

6 Lagre alle av huden filer du har opprettet som punktgrafikk. Punktgrafikk er den eneste filtypen som vil laste riktig å dine CycloDS.

7 Lag den tilsvarende XML-fil for huden i en XML editor, for eksempel Open XML Editor. XML-filen inneholder navnene på filene som utgjør huden din, så vel som all fargeinformasjon. Koden skal lyde:

<Top-bitmap fil = "top.bmp" />

<Bottom-bitmap fil = "bottom.bmp" />
<Menu-icon-bitmap fil = "meny-icons.bmp" />
<Jukse-ikon-bitmap fil = "jukse-icons.bmp" />
<Scrollbar-bitmap fil = "scrollbar.bmp" />

<Vindu-fill color = "FFFFFF" />
<-knappen-Fill color = "b2dfe3" />
<Vindu overskridende color = "00A9CC" />
<Text-liste color = "000000" />
<Tekst-vindu color = "000000" />
<Text-status color = "FFFFFF" />
<Utvalg color = "98d4d9" åpenhet = "7" />

Vinduet-fill fargen er den fargen du vil skal vises i dialogboksene på CycloDS. Vinduet overskridende fargen er den kantfarge på dialogbokser og knapper. Knappen-fill farge er fargen på knappene vises. Teksten listen fargen er den fargen som teksten vises i ikonet og jukse kodelisteskjermer. Tekst-status farge er fargen på status teksten på skjermen, slik som tid og kataloginformasjon. Den Utvalg farge er fargen som skal brukes for å fremheve et element når det er valgt på skjermen. Du kan endre gjennomsiktigheten av valget mellom 1 og 15. En høyere tall vil skape en mer oversiktlig bar. Du kan finne den riktige HTML-kode for farger online. Når du har sendt fullført kodingsinformasjon, laste opp alle bitmap-filer og XML-filen til spørje og overføre til dine CycloDS.