Hvordan lage din egen 3D-spill

Hvordan lage din egen 3D-spill


I de tidlige dagene av video gaming, spill brukes til å bli spilt fra en 2-D perspektiv ved hjelp av animerte sprites og enklere spillmekanikk. Selv om 2-D videospill er fortsatt mye spilt, har 3-D-spill blitt mye mer populært og er nå den vanlige måten å lage og spille dem. For å lage en 3-D videospill, det er viktige kilder og metoder som skal brukes for å bringe hver kamp scene til liv.

bruksanvisning

1 Bli dyktigere med et programmeringsspråk. Programmeringsspråk er verktøy som brukes til å gi applikasjoner en følelse av retning ved hjelp av scripting. Når du programmerer 3-D videospill, hver instruksjon en spillfigur følger behov for å bli avbildet gjennom programmeringsspråk. Det finnes verktøy fritt tilgjengelig som åpen kildekode, samt kommersiell programvare. Uavhengig av hvilket program du lage dine spill med en lignende ønsket resultat kan oppnås, som alle disse gir en eller form en annen for å legge inn kommandoene du trenger.

2 Konstruer et spill utkast. Før faktisk lage 3D-video spillet selv, må du brainstorm og skrive ned hele videoen spillet struktur. Elementene du kan opprette for videospill inkluderer en potensiell historie, gjenstander og figurer du kan samhandle med, de viktigste spillereglene, og alle straffer mottatt for hver feil din spillfigur gjør som du spiller gjennom hvert nivå.

3 Anskaffe en 3-D modelleringsverktøy. En modellering programmet er i hovedsak de hjem til alle objektene du oppretter for 3-D spill. Akkurat som programmering pakker, er det modellering kilder fritt distribuert på internett, så vel som kommersielle de som kan brukes til å lage et objekt for programmer, demonstrasjoner og spill. Fordi den eneste potensielle begrensningen er din egen fantasi, kan du få noen verktøy du velger å få prosjektet i gang. Herfra skaper noen objekter som skal brukes i spillet enten i livløse form, eller for å tjene en større hensikt i hvert nivå. For eksempel kan et våpen eller førstehjelpsskrin være utformet for å hjelpe din spillfigur slå spillet.

4 Lag en matrise for videospill. Matrisen i et videospill er terrenget eller generelle spillefeltet at en spiller ser på skjermen, og kan lages sammen med 3-D modelleringsverktøy. Takket være spillet matrise, kan din spillfigur bevege seg fritt mens du spiller hvert nivå. Når den er opprettet, kan du eksportere alt til et format som kan gjenkjennes og brukes innen ditt programmeringsspråk verktøy. Gjennom riktig sett med kommandoer, vil programmerings deretter implementere hvert objekt i den interne kodestruktur for å lage og animere videospill.

5 Feilsøke og teste videospill fremgang. Når du har opprettet en spillbar versjon av spillet som kombinerer hver struktur gjennom programmeringsspråk, for å eksportere det innenfor programmering verktøyets alternativer gjør en frittstående kjørbar fil av spillet. Spill videospill og analysere hver eneste atferd for å sikre at du er fornøyd med sluttresultatet.