Hvordan lage din egen bil & Drag Racing Games



Racing spill er blant de mest populære typer videospill. Takket være den følelsen av fart, krasjer og luksuriøse ritt, racing titler klarer å fange øynene til millioner av spillere hvert år. Men hvis du tror dine egne ideer skal implementeres i bilen og dra racing spill, det er praktisk og nyttig utviklingsprogrammer for å hjelpe deg i gang.

bruksanvisning

1 Utvikle et spillkonsept. Analyser alle aspekter og funksjoner din drag racing spillet vil inkludere. Bestem deg for hvor mange biler og konkurrenter vil være tilgjengelig, hvor mange nivåer du kan kjøre på, og innstillingen for hvert spill verden. Videre forskning og snakke med avid virkelige syklistene og spørre dem om deres kjøreteknikker. Finn ut hvordan akselerasjonen bør imøtekommes på en høy hastighet kurs, hvor en bil vanligvis håndterer vanskelige svinger, og spør om alt relatert til spillet fysikk for å bli skikkelig implementert inn i drag racing tittelen.

2 Lag alle bilmodeller og nivåer. Å nærme spill kreasjoner, få et objekt modellering program. Det er nyttig verktøy både fritt tilgjengelig og kommersielt solgt i butikker. For enkelhets skyld, gå til din søkemotor for valg og ser for gjenstand modelleringsverktøy basert på "Open Source" eller "Freeware", som er fritt distribueres uten kostnader. I programmet, design og male alle biler, gjenstander og hindringer som skal brukes, og kursene bilene vil rase i. Start med å lage en enkel matrise (spillverdenen) og gradvis legge veier og alle ønsket spill hindringer. Når du er ferdig, lagre arbeidet til den lokale harddisken.

3 Animere alle spillsekvenser gjennom et spill utviklingsverktøy. Akkurat som objekt modellering programvare, kan spillet utviklingsverktøy bli funnet fritt distribuert, eller kjøpes via deres respektive produsentens nettside eller butikk. Disse utviklings programmer vanligvis kommer med praktiske alternativer for flere spillsjangere. Gi alle nødvendige skript for å gjøre hver bil kjøre på visse hastigheter og akselerasjon nivåer. Sett koordinater mellom biler og livløse objekter for å skape den riktige dueller mellom dem, noe som åpner for realistiske bilulykker som resultat. Gjennomføre alle nødvendige justeringer i spillet utviklingsverktøy, og lagre det endelige prosjektet.

4 Spill og teste racingspill. Det er sannsynlig at din racing spillet ikke vil kjøre perfekt eller jevnt første gang du lagre det på datamaskinen din. Derfor analyserer alle grunnleggende kommandoer du tildelt ved å sette dem på prøve. Krasje bilen mot alle spillobjektene, teste alle bilens kjøreegenskaper og akselerasjonshastigheter, og om nødvendig, gjøre flere endringer ved å gå tilbake til spillet utviklingsverktøy og justere hver innstilling tilsvarende.