Hvordan lage din egen Coaster Games

Hvordan lage din egen Coaster Games


Videospill er utvilsomt en populær form for underholdning i dagens digitale tidsalder. Blant populære spillsjangrene er dalbane spill, også kjent som dalbane simulatorer, som etterligner opplevelsen og følelsen av en real-life berg og dalbane. Som sådan, er spillere vanligvis gis anledning til å teste flere ritt, samt ri mer avanserte og lengre baner gjennom in-game belønning. For å lage din egen dalbane spill, må flere verktøy brukes til effektivt å kombinere dine ideer og konvertere dem til et spill.

Bruksanvisning

1 Planlegg dalbane spillets konsept. Hvor mange baner vil det være? Vil de være umiddelbart tilgjengelig eller ulåst gjennom ulike oppgaver gitt til spilleren? Hvordan vil den totale opplevelsen fremgang som spillere ri hver dalbane? Når dine dalbane spillet ideer er analysert, kan du godt kjøre dem inn i den endelige versjonen av spillet.

2 Design dine dalbane spill modeller. Alle spillkarakterer og objekter må opprettes med en tredjepart 3D modelleringsverktøy. Utviklingen av et slikt varierer etter søknad, men sluttresultatet kan alltid skje gjennom et program du ønsker å bruke. Ulike fremtredende verktøy inkluderer Blink 3D, biskop 3D, 3D-lerret og Blender. Når designet, lagre modeller gjennom programmets hovedmenyen eller besparende alternativ innenfor sitt brukergrensesnitt.

3 Importer ferdige 3D-modeller gjennom et spill utviklingsverktøy eller generelt programmeringsspråk program. Et utviklingsverktøy er egentlig en av de mer vanskelige trinnene i å lage din dalbane spillet. Når alle modellene er importert gjennom programmets hoved "Open" -menyen eller brukergrensesnitt, tildele alle nødvendige skript for å bringe dem til liv. For eksempel legge inn et sett av atferdsmønstre som dalbane fart, hvor lang tid det ville kjøre, samt eventuelle konsekvenser for å oppnå eller unnlate en gitt oppgave. Den scripting og programmering selv varierer etter program, men populært valg for spill inkluderer Darkbasic Pro, GL Basic og Game Studio.

4 Lagre fremgangen din, eksportere og dalbane spillet og teste den. Testingen prosessen består av å spille gjennom din egen kreasjon å oppdage potensielle problemer eller uoverensstemmelser. Sørg for at du utfører hver oppgave tidligere regisserte. Hvis det er nødvendig endringer, gjøre alle nødvendige endringer gjennom programmeringsverktøy for valg og overskrive den gamle versjonen eksporteres.