Hvordan lage din egen Dungeons and Dragons kampanje

Spiller du Dungeons and Dragons, de mest populære Rollespill i verden? Har du lurt på hva det ville ta å starte din egen kampanje som Dungeon Master? Disse instruksjonene kan sette deg på rett vei.

Bruksanvisning

1 Begynn å tenke på kampanjen i form av Genesis. I Genesis, beskriver forfatteren hvert virkeligheten blir skapt. Først er det land, deretter vann og himmel, da trær, dyr, og til slutt mennesker. Så, ta det i fugleperspektiv, og skape din verden. Bestem formen. Er det en globus? Kanskje det er flatt, som i antikken trodde. Er det kontinenter? Hvor mange? Kan du plukke tre ord for å beskrive hvert kontinent? Det er ikke nødvendig å begynne å lage kart på dette punktet. Du trenger ikke å vite hva hele verden ser ut ... ennå. Du trenger bare å vite at det er noe annet der ute som spillerne kan en dag komme til.

2 Neste, tenk om himmelen, de overordnede temaer. Har din verden har en unik egenskap av noe slag? Er det en ond verden, som Ravenloft? Har den noen unike mineral, slik som i Red Steel / Mystara? Prøver havene vannbasert, eller kanskje de er blod, tjære eller syrebasert. Er luften pustende, eller gjøre spilleren tegn må ha en magisk element for å tillate dem å puste? Har alle uforståelige staver krever en dråpe blod å kaste?

3 Ta alle notatene dine opp til dette punktet, og oppsummere det i ett avsnitt. For eksempel:
"En verden av Colona er en litt avlang verden. Det er seks hoveddeler. Tur er den største og inneholder de fleste rekke geografiske trekk. Urcho er til Sør-Tur, og er noe av en orientalsk setting. Roflenia er en stor øy like øst for Tur, er en bastion av ondskap. de resterende tre kontinenter er ubebygd. innstillingen for denne kampanjen, i begynnelsen, er det kontinentet Tur. Colona er unikt ved at det er mindre enn fire timer med dagslys hver dag."

4 Fylle din verden. Du må bestemme hva slags skapninger bebo din verden. For å få til spillerne dine, kan du ønsker å automatisk sette standard PC-løpene fra spillerens Handbook. Derfra bestemme hvem som kjører showet. Er mennesket den dominerende rase? Hva med drager? Orcs? Halflings? Er det store hav dyr i alle de farvann? Hva med bevingede raser? Hvor vanlig er monstre?

5 Gå videre til å tenke på byen / by / landsby at spilleren tegn vil starte i. Hva er fordelingen av løpene? Er det først og fremst mennesker, eller en annen rase? Er det en urban setting, eller jordbruks? Lag navn på minst 7 eller 8 forskjellige bedrifter (vertshus, tavernaer, magi butikker, osv) Vil du ikke heller ha dine helter gå inn i "The Eye of the Beholder" eller "The Wand av Wizard" i stedet for "en bar? "

6 Nå må du få spillerne til å kjøpe inn i spillet. Den beste måten å involvere spillerne er å la dem skrive historien. Dette er trolig det viktigste steget. Hvis du hopper over dette, vil du lure dem og dere ut av store rollespill-muligheter. Gi dem en handout med konkrete spørsmål om sin karakter. Gjør dem beholde en kopi av svarene på disse spørsmålene med sin karakter arket. Ved å gjøre dette, har du åpnet opp døren til alle slags eventyr muligheter, de som vil bli involverer for PC, ikke bare for DM. For eksempel kan du ta partiet med på en søken etter hevn med Barbarian, eller hjelpe Druid beseire en rival for onde druider. Kanskje paladin vil ha blitt oppdratt av en trollmann, og bli bedt om å gjøre noe mot sin formspråk.

Hint

  • Du må se dine spillere reaksjoner. Hvis de ser ut som de ville heller være å spille på deres X-box, sin tid å gå tilbake til tegnebrettet.
  • Ikke bli for detaljert til å begynne med.
  • Ikke bekymre deg om å skrive dine eventyr som skal publiseres som moduler; gjøre notater på en måte som gir mening for deg.
  • Innlemme rekvisitter. Bilder kan ruller, kart, kunst og musikk alle legge til unikhet av kampanjen.
  • MÅ la spilleren tegn være helter. Hvem som helst kan være en killer DM; en god DM vil tillate tegn til å oppnå heltestatus.
  • MÅ Lån fra andre innstillinger. Les gjennom hvordan mestere gjør det, spesielt de Realms, Dragonlance, og Arcana Unearthed. Bruk dem som en ressurs samtidig understreke det unike i din verden. Hvis spillerne ønsket å spille D & D i Dragon innstilling, ville de ha sagt det. Hvis du nettopp har tatt Realms og tilpasset det, vil de vite.
  • MÅ bruke så mange ressurser som du kan for ideer. Hvis du kan, kjøpe et kart maker. Det er massevis av gratis verktøy på nettet som kan hjelpe deg med kampanjen som netbooks og minst ett fangehull generator.