Hvordan lage din egen Flash Character

Hvordan lage din egen Flash Character


Alle som bruker internett har sett en Flash karakter før. Mens det kan virke som en overveldende oppgave å lage og animere de små tegneserieaktig tall, betyr det ikke krever noen ekstraordinær kompetanse. Bare lære det grunnleggende av programvare, og du kan lage dine egne Flash tegn, det være seg for bruk på din egen nettside eller bare for moro skyld.

Bruksanvisning

1 Tegn din karakter. Du kan gjøre dette på papir og skanne det i eller på datamaskinen direkte (hvis du har evnen). Du ønsker figuren å være en ren linje-art tegning i motsetning til en skisse. Dette vil gjøre karakteren lett å jobbe med og animasjon ser mindre rotete. Hvis du ikke har de nødvendige tegneferdigheter, kan du også laste ned et eksisterende bilde fra Internett. Bare vær sikker på at bildet er royalty-fri eller du kjører risikoen for brudd på lover om opphavsrett.

2 Åpne Flash-programvare og starte et nytt prosjekt. Åpne biblioteket og importere bildet ved å velge "Fil> Importer til bibliotek" og velge bildet. Din karakter vil dukke opp i et eget vindu. Dra tegnet på "scenen". Dette er det området på skjermen der du vil legge til, manipulere og vise innholdet. Det kan sammenlignes med et filmlerret.

3 Velg "edit" og deretter "velge alle." Juster "fargegrense" og "minimum område" etter behov.

4 Klikk på "insert> konvertere til symbol." Velg "atferd" som "filmklipp." Dette vil tillate deg å manipulere bildet for å legge til bevegelse. Name it noe passende. For eksempel hvis du animere en kvinnelig navn på filen "jente" eller "kvinne". Når filen er lagret, merker du den og trykker Slett for å fjerne det fra scenen.

5 Velg nytt symbol fra biblioteket. Dobbeltklikk på forhåndsvisningsbildet, og det vil dukke opp på skjermen. I denne nye skjermen vil du ikke se på scenen lenger, og du vil være i stand til å redigere bildet.

6 Slett det hvite området og alt annet som du ønsker å være gjennomsiktig. For å oppnå dette, dobbeltklikker du noe du vil ha fjernet og trykk "delete" på tastaturet.

7 Fjern vedheng du ønsker å animere fra tegnet. For å gjøre dette, bruk "viskelær" verktøyet og fjerne en del av linjene som forbinder lem til resten av kroppen. For eksempel, hvis du ønsker å animere bena, slette området rett under bekkenet. Etter at du har skilt kroppsdel, klikk og dra den bort fra kroppen.

8 Konverter vedheng til et symbol. Velg "insert> konvertere til symbol." Velg "atferd" som "filmklipp." Gi den nye symbol på riktig måte. For eksempel, "ben" hvis du animere nedre halvdel for å simulere gå.

9 Color tegnet. Den enkleste måten å oppnå dette på er å bruke maling bøtte, også kjent som "fyll" verktøyet. Velg en farge og venstre-klikk maling verktøy i det området du ønsker å fylle. Så lenge linjene rundt området er solid, vil den automatisk fylle med den fargen.

10 Fullfør fjernet området ved hjelp av "børste" -verktøyet. For eksempel, hvis man fjernet ben, vil det være et tomt område hvor låret var koblet til lysken. Bruk pensel til å lage en rett linje tvers.

11 Opprett lag på tidslinjen. Tidslinjen er en bar som representerer lengden av animasjonen. Når det spilles av, vil en bar flytte over representerer progresjon av klippet. Hvis animasjonen er 30 sekunder lang, vil det ta nøyaktig 30 sekunder for baren for å flytte fra start til slutt. Hvis du manipulere bildet på et visst punkt (den 20 sekunder lange mark for eksempel), vil at endringen vises på skjermen i 20 sekunder etter at du starter animasjonen. Lag så mange forskjellige lag som du trenger. For å gå eksempel vil vi bruke tre: Torso, leg en og ben to. Hvis det er flere kroppsdeler du oppretter, kan du bruke flere lag. Du kan låse lagene du ikke jobber med ved å klikke på symbolet som ser ut som en hengelås.

12 Bruk "free transform tool" for å lage en boks rundt det ene benet. Gjenta denne handlingen for andre etappe i tillegg. Dette vil tillate deg å manipulere benet for å simulere bevegelse. Koble bena til overkroppen på scenen.

1. 3 Klikk på tidslinjen på ulike intervaller, vil dette legge til "nøkkelbilder." Keyframes er spesifikke flekker i tidslinjen der handlingen skal finne sted. For eksempel, hvis du ønsker fotsporene til å skje på 10-sekunders intervaller, sted nøkkel på 10 sekunder, 20 sekunder, 30 sekunder osv

14 Velg keyframe på det første intervallet som du ønsker bevegelse. Bruk "free transform tool" for å klikke og dra den fremre benet fremover. Bruk samme metode for å dra tilbake beinet bakover. Gå videre til neste keyframe og dra begge bena i motsatt retning.

15 Klikk på første keyframe av laget du har kalt "torso". Klikk på den siste nøkkelbilde av bunnlaget mens du holder nede Shift-tasten for å markere alle lagene i mellom. Velg "vinduet> Egenskaper" og velg "bevegelse" fra "tween" drop-down menyen.

16 Dra den nye gang symbol på scenen. Resize den om nødvendig for å gjøre det passer. Din Flash karakter er nå går og klar til bruk som du vil.

Hint

  • Lagre ofte! Dette vil hjelpe deg å unngå frustrerende tap av data