Hvordan lage din egen formet labyrint spill

Hvordan lage din egen formet labyrint spill


En labyrint er en type puslespill som kan ta på seg mange størrelser og former. Det kan teste vår oppfinnsomhet og glede oss med kreativ eksperimentering. En labyrint trenger starter og slutter poeng. I tillegg bør det gi nok av en utfordring å gi den tiltenkte publikum en følelse av prestasjon. Det finnes utallige måter å lage din egen labyrint spill, inkludert utforming av dataprogrammer, tegne dem på papir eller lage 3-D strukturelle seg. Du kan tegne papir labyrinter på modulsystemer som benytter enten tilleggene eller subtractions å utvikle den endelige labyrint spillet.

Bruksanvisning

1 Tegn utvendig disposisjon for den tiltenkte labyrint på et ark av gittermillimeterpapir, ved hjelp av en linjal. Velg en enkel geometrisk form som et kvadrat eller rektangel som vil skissere labyrinten omkretsen. Gjør grensen ved hjelp av et ulikt antall ruter langs hver kant.

2 Blyant i en X i hver av de ytterste gitter rutene som avgrense omkretsen av en labyrint. Bruk lette blyantstreker at du kan slette senere eller skjule med en farget markør.

3 Utvikle gittermønsteret for resten av nyinnrammede området. Start med en tom firkant på toppen lengst til venstre rad. Marker neste firkant med en prikk i midten. Alternativ tomme og stiplede firkanter langs hele lengden av rekken. Alternativ prikkede og X-mønstrede rutene for å fullføre neste rad, igjen, starter på lengst til venstre torget. Alternative disse to mønstre for å fylle ut de resterende radene i grid grensen.

4 Velg ett X firkantet blant omkretsen rutene for å representere inngangspunkt av labyrinten, og en annen X firkant på en annen side av nettet for å representere avkjørselen punktet. Bruk kun X-er som er på kanten av en linje. Slett X-ene fra torgene på disse to stillingene.

5 Lag en buktende sti gjennom labyrinten ved å slette bare firkanter med prikker, som starter på inngangspunkt. Gi rikelig med svingene underveis, og ikke la veien å krysse seg selv. Avslutt veien ved avkjørselen punktet.

6 Legg blindveier ved å merke seg hvor tomme rutene eksisterer solitarily og av hovedbanen. Finn tomme firkanter og slette prikker og X-ene som fører dem til hovedbanen. Gjenta prosessen for så mange frittstående tomme rutene som mulig.

7 Spore over de resterende innvendige X og dot kvadrater ved bruk av en markør for å danne veggene i labyrinten.

Hint

  • Velg komplekse mønstre som stjerner, en blekksprut, eller andre interessante figurer hvis du vil ha mer av en utfordring. Bruk samme rutenettet metode for å lage veier og blindveier.
  • Bruk omrisset av bilder for å skape interessante labyrint figurer. For eksempel tegne omrisset av en hund og deretter ansette labyrinten teknikker for å utvikle den endelige form.