Hvordan lage din egen "FSX" Planes

Hvordan lage din egen "FSX" Planes


"Microsoft Flight Simulator" tjen opprinnelig fokusert nesten utelukkende på folk som ønsker et flysertifikat. Dens intrikate kontroller og realistiske cockpiter forberedt håpefulle piloter. Det nyeste spillet for franchise, "Flight Simulator X," omfatter oppdrag for flygende spillere som er ute etter større utfordringer. Spillet er modding vennlig og Microsoft gir fritt en software developer kit for å lage fly, flyplasser, landskap og rekvisitter. Med disse verktøyene kan du bygge helikoptre, jetfly og militære fly til din flyr glede i "Flight Simulator X."

Bruksanvisning

1 Last ned og installer SimObject Creation Kit. Dette er en del av Microsofts ESP Software Developer Kit. 3-D modellering programvare som støtter ESP-formatet er nødvendig for å gjøre flyene på "Flight Simulator X." Den SDK inneholder plug-ins for 3D Studio Max og Photoshop.

2 Tilpass en bane i 3-D modellering programvare. Legg SDK plug-in-katalogen til programmets anerkjente baner. Avslutt og start programmet. Det vil nå være i stand til å få tilgang til SDK plug-ins og eksportmodeller i ESP-format.

3 Design utsiden av flyet i 3-D modellering program. Utbygger Settet inneholder flere modeller for å komme i gang. Noen av de "FSX" modellene har også interiørdesign også, men det er bare valgfritt for flyet.

4 Lag teksturer i et bilde manipulasjon programvarepakke som støtter DDS (Direct Draw Surface) format. "Flight Simulator X" bruker dette formatet for sine teksturer. Utvikleren Settet inneholder en Photoshop plug-in. Load og feste teksturer til din modell i 3-D modellering program.

5 Bruk "XtoMdl" i Developer Kit for å starte konvertering av det ferdige flyet for "FSX." Den vil vises på hoved rullebanen på Sea-Tac flyplass. Rediger "aircraft.cfg" -filen for flyet. Denne filen inneholder flyets in-game statistikk inkludert svinghastighet, maksimal flight fart, bremser, drivstofforbruk og elektriske systemer.

6 Boot "Flight Simulator X" og prøvekjøre den nye plan.